• nni

Grekland/Nidri på Lefkas

Någon som besökt denna ö?
    E en mindre ö men med en del restauranger o kvällsliv.
    Verkar vara mysig, lite grönare ö som man lätt kan göra utflykter ifrån till andra öar. Så verkar va många möjligheter.
    Tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 23:22
    Kika gärna under denna tråd ist; Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

• Svar på tråden Grekland/Nidri på Lefkas
  • Deja

Först ska jag säga att jag älskar Lefkas! Men INTE Nidri!

Nidri är en väldigt tråkigt charterort på en annars vacker ö. Stranden är sådär. Annars finns det otroligt vackra stränder, på Lefkas, men det är bara stenstränder inte sand. Hyrbil är ett måste.

Vill du ha sandstränder åk till Naxos!

• nni
    Deja skrev 2008-10-23 21:12:17 följande:
    Först ska jag säga att jag älskar Lefkas! Men INTE Nidri!Nidri är en väldigt tråkigt charterort på en annars vacker ö. Stranden är sådär. Annars finns det otroligt vackra stränder, på Lefkas, men det är bara stenstränder inte sand. Hyrbil är ett måste.Vill du ha sandstränder åk till Naxos!
    E det verkligen så? Finns det inte sandstränder där, såg ngt om att det fanns det har jag för mig...Vad tråkigt, för fastnade för Nidri, när jag läste om det. Inte fasligt dyrt iheller. Men Ingen mer som har ngt att säga om Nidri?
    Naxos...ska kika.
  • Roberta

Jag har varit i Nidri 2 ggr och haft det bra, även om själva Nidri inte är så kul. Första gången reste jag ensam och det visade sig vara mest par och familjer där. Men jag hade en bra vecka och läste massor av böcker.

2:a gången var jag med min sambo och vi hade en skön och väldigt lugn vecka. Vandrade och åkte runt lite. Vi bodde med utsikt över hamnen och det var väldigt härligt. Skulle inte åka dit igen utan att ha havsutsikt. Ön är finare på andra sidan men där är det väldigt lugnt och finns inte så mycket boende.

Jag gillade Parga på fastlandet bättre. Det är en riktig by, inte som Nidri som bara tycks bestå av hotell och en lång gata.

• nni
    Roberta skrev 2008-10-23 22:47:36 följande:
    Jag gillade Parga på fastlandet bättre. Det är en riktig by, inte som Nidri som bara tycks bestå av hotell och en lång gata.
    Hmm...får kanske kika vidare. Vill ju inte att det ska va såå turistigt o tråkigt.
    Ska kika på Parga iaf...tack :)
  • Deja

Jo, en fin sandstrand finns på västsidan av Lefkas, Kathisma. Fast där finns inget boende i närheten.

Nidri ligger på östsidan. Jag kan inte minnas någon sandstrand där.

• nni

Ok. Jo det finns säkert fina hotell på västsidan, men hittade ju ett prisvärt hotell på öst som vi fastnade för!
    Men har kikat runder för fullt nu efter både resemål o hotell. Får väl fortsätta med det ett tag till

• havannamamma

Hej
    Håller med roberta. Parga är superfint och jätte mysigt. Lugnt och så vikar runt om med lugnare sandstränder. Har varit där 2 ggr med mamma för att vi ville ha en lugn och skön semester.

Svar på tråden Grekland/Nidri på Lefkas