• nni
    Äldre 23 Oct 16:36
    2207 visningar
    5 svar
    5
    2207

    Om inte dubbelefternamn...

    Kan man inte behålla första initialen i sitt efternamn sedan ha makens efternamn??
    Vem har valt att göra så?

  • Svar på tråden Om inte dubbelefternamn...
  • nni
    Äldre 23 Oct 16:49
    #1

    puffar...

  • 040409
    Äldre 23 Oct 17:08
    #2

    Om du väljer att ha dubbelnamn så kan du ju förkorta ditt eget genom att bara skriva initialen när du skriver ditt namn. Men jag tror inte att man bara kan ha en bokstav som ett av namnen rent officielt.

  • nni
    Äldre 23 Oct 17:17
    #3

    040409 skrev 2008-10-23 17:08:55 följande:


    Om du väljer att ha dubbelnamn så kan du ju förkorta ditt eget genom att bara skriva initialen när du skriver ditt namn. Men jag tror inte att man bara kan ha en bokstav som ett av namnen rent officielt.
    Okej...det var ju ett bra alternativ det du nämner, om inte det går som jag var inne på.
  • lottis­77
    Äldre 23 Oct 19:00
    #4

    Om man tar sitt flicknamn som mellannamn och sin mans efternamn som sitt nya efternamn, funkar det? Då har man kvar sitt gamla namn på pappret men heter ändå samma sak som sin man. Kanske ett annat alternativ?

  • nni
    Äldre 23 Oct 19:11
    #5
    lottis77 skrev 2008-10-23 19:00:19 följande:
    Om man tar sitt flicknamn som mellannamn och sin mans efternamn som sitt nya efternamn, funkar det? Då har man kvar sitt gamla namn på pappret men heter ändå samma sak som sin man. Kanske ett annat alternativ?
    så kan man säkert osså göra. Men vill ha kvar mina mellannamn, efternamnet räcker med intitialen för det namnet e ju jag nu, men vill att det nya ska vara mer JAG sedan... :)
Svar på tråden Om inte dubbelefternamn...