• gladålycklig

Hjälp va jag e`nervös.....

Jag är nog världens lyckligaste...tycker jag då!!

Har en underbar sambo som jag älskar över allt annat.
    Vi har pratat fram och tillbaka på att förlova oss men inte mer än löst prat.

Men nu har jag då luskat ut vad han har för ring storlek (han fick prova en av mina ringar som jag hade).
    Så nu har jag vart och köpt super fina förlovnings ringar i silver,som jag har låtit gravera. tycker att vanligt släta i guld är lite tråkigt, ville ha nått som inte "alla andra" har.

Men hur jag nu skall göra detta för att "ge" dem till han....hmmm...

Tänkte jag skulle ställa dom inne på badet, handfatet, tillsammans med ett brev/dikt som jag har skrivit till han. (Han går upp kl 5 på morgonen för att åka på jobb). I brevet/dikten talar om vad jag känner för han och att jag vill dela rästen av mitt liv med han.

Huff...är så nervös för hur han kommer till att ta det och vad han tycker om ringen och framförallt...kommer den att passa och inte minst vill han ha den??!!

Eller skall jag göra det på något annat sätt. Förslag eller bara litt stötta skulle uppskattas här!!
    Är bara en vecka kvar nu...

Tusen tack för lite svar/hjälp här.

KRAM

• Svar på tråden Hjälp va jag e`nervös.....
  • ingenjörsbruden

NEEEEEEEJ inte på morgonen innan han ska till jobbet!!!!
    Om han säger ja....så vill ni väl spendera dagen tillsammans?!?!?

Gör det på kvällen när han kommer hem från jobbet istället.....
    ....kanske duka fint o tända ljus medans han står i duschen....

LYCKA TILL!!

• gladålycklig

Hmm..ja du har ju en poäng där. Har faktiskt barnledigt då oxå så då kan man ju ägna all tid åt varandra.

Hoppas bara detta nu går bra, att allt passar somm det skall...*hihi*

• ingenjörsbruden
    gladålycklig skrev 2008-10-23 13:23:35 följande:
    Hmm..ja du har ju en poäng där. Har faktiskt barnledigt då oxå så då kan man ju ägna all tid åt varandra.Hoppas bara detta nu går bra, att allt passar somm det skall...*hihi*
    Den känslan är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla härligt!!!

Ja fundera ut ett tillfälle där ni har tid att spendera med varandra o helst barnfritt om det går!!
  • ingenjörsbruden

Jag gjorde som så att jag tog ledigt från jobbet....men mörkade för m2b att jag hade migrän o skulle vara hemma.....

Så under dagen så fixade jag massor!! Hämtade vår favoritmat, dukade, packade till honom....han fick åka hem till sina föräldrar o träna o duscha innan han fick komma hem.....så när han kommer hem så är det helt nersläckt i lägenheten förutom alla levande ljus...längs korridoren från ytterdörren....på handfatet i badrummet.....hela köket badade i levande ljus.....rosenblad (tyg) på golvet....
    Fint dukat på bordet med murgröna o rosenblad o små kristaller....finservisen framme .....så efter 3 rätter var vi mätta o belåtna....gick då in o satte oss i vardagsrummet som jag tände upp med levande ljus....Du är allt av Sonja Aldén....o när den sången var slut så lyfte jag på en duk som döljde en stor ros som det låg två ringar på.....o så frågade jag om han ville gifta sig med mig!!
    Jag hade dessutom förberett en bricka med champagne o jordgubbar o choklad som jag tog in.....def pricken över i:et!

Hoppas att du fick lite goda idéer!!

• lingonskogen
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 13:31:22 följande:
    Jag gjorde som så att jag tog ledigt från jobbet....men mörkade för m2b att jag hade migrän o skulle vara hemma.....Så under dagen så fixade jag massor!! Hämtade vår favoritmat, dukade, packade till honom....han fick åka hem till sina föräldrar o träna o duscha innan han fick komma hem.....så när han kommer hem så är det helt nersläckt i lägenheten förutom alla levande ljus...längs korridoren från ytterdörren....på handfatet i badrummet.....hela köket badade i levande ljus.....rosenblad (tyg) på golvet....Fint dukat på bordet med murgröna o rosenblad o små kristaller....finservisen framme .....så efter 3 rätter var vi mätta o belåtna....gick då in o satte oss i vardagsrummet som jag tände upp med levande ljus....Du är allt av Sonja Aldén....o när den sången var slut så lyfte jag på en duk som döljde en stor ros som det låg två ringar på.....o så frågade jag om han ville gifta sig med mig!! Jag hade dessutom förberett en bricka med champagne o jordgubbar o choklad som jag tog in.....def pricken över i:et! Hoppas att du fick lite goda idéer!!
    Oj jisses vad mycket romantik alltså! Min kille är så långt ifrån romantisk man bara kan bli tror jag, vi är rätt unga än men om han nån gång friar så slänger han antagligen fram ringen på köksbordet och väntar tills jag ser den, helt upp och ner.. Men jag skulle bli lika glad ändå såklart^^ Annars kanske jag skulle vilja hitta min ring i ett champangeglas på en restaurang och att han sen friar inför alla. Fast det kanske bara är nåt som tjejer drömmer om och inte killar.. Och så vill man ju verkligen att han ska svara ja då när det är inför publik och allt^^
  • gladålycklig

Ja det e nog därför jag vill göra det själv...får det som jag vill...*hihi*

Men vi har inte vart tillsammans så länge men vet bara att detta är mannen som jag vill dela rästen av mitt liv med!!

Du skall se han överraskar och friar på ett romantiskt sätt

Svar på tråden Hjälp va jag e`nervös.....