• Ulrika

    Köpa is i Göteborg

    Hej!

    Är det någon som vet vart man kan köpa is i Göteborg?
    Jag har fått tips på att kolla fiskehamnen, men nån kanske har lite mer information?

    // Ulrika

  • Svar på tråden Köpa is i Göteborg
  • Västgötabruden

    Kanske något större hotell som har ismaskin? McDonalds brukar ju funka annars om det inte är mängder.

  • pyssling

    Hej,

    Prova McDonalds. Här i Stockholm säljer dom en kasse is för 40sek.

  • ocarina

    Enligt McDonalds på ramberget kostar det inget men det beror kanske på hur mycket is man behöver tror jag.

  • johannaj

    Sent svar kanske...
    Jag rekommenderar verkligen fiskhamnen, vi var där och köpte is inför en stor fest.

  • Ms Tribbiani

    Vi ordnade 50-årsfest förra sommaren för ungefär 85 personer och vi klarade av att göra en massa is hemma i frysboxen. Börjar man i tid är det inga problem att lossa kuberna och lägga dem i en plastkasse och spara (det räckte gott med ungefär 3 liter). Det gick inte åt så mycket is som vi trodde till drinkarna, men det är klart, ska ni ha isen i ett kar och stoppa drickbart i isen, så behövs väl mer...

  • HelenSamuelsson

    Hej

    Vi beställde isen till vår tillställning. Jag tror att dom hette isdirekt.se . Dom var mycket hjälpsamma och serviceinriktade. Jag vet inte om det är bara i Göteborg som dom levererar???

    Dom hade även catering samt uthyrning av porslin.

    Ring dem och hör!

    Lycka till!

    Helen

  • Kala

    ICA Maxi säljer is, kolla frysdiskarna. Jag hade lite tur när jag köpte för det var ta 3-för-2, så då kanske ex McDonalds är billigare när det gäller kilopris (/literpris?).

  • Vichy
    Kala skrev 2013-07-19 15:51:31 följande:
    ICA Maxi säljer is, kolla frysdiskarna. Jag hade lite tur när jag köpte för det var ta 3-för-2, så då kanske ex McDonalds är billigare när det gäller kilopris (/literpris?).
    Såg at det här är en gammal tråd, men de flesta McDonalds säljer inte is, och de får inte göra det heller eg. Anledningen är att is drar lätt åt sig bakterier, därför när is hanteras på MDonalds så hälls det i en hink och skopa som bar används till is, plus att personen som hanterar isen måste tvätta händerna och gärna ha handskar på sig.. Efter som det inte finns nån "riktig" föräljning av is på McDonalds finns det inte heller något säkert sätt att hantera isen på.. Att lägga is i sopsäckar och sälja tycker inte jag känns som det ultimata.. därför tipsar jag alla att antligen köpa is på ICA Maxi eller köpa ispåsar och frysa själva!
  • Aniara4

    Men TACK för att du lyfte upp en 12 år gammal tråd för att göra reklam. Du bidrar verkligen positivt till ett levande och intressant forum. Bra jobbat!

  • Sebstertee

    Hej!


    Väldigt sent ute men vill ändå tipsa er andra som surfar in på denna tråd som också är på jakt efter is till festen. 

    www.isbudet.se 


    Levererar direkt till er fest när ni vill och hur mkt ni vill! Supersmidigt! ISen levereras i termolådor också så man behöver inte ha panik att det ska smälta fullständigt. 

    :)

Svar på tråden Köpa is i Göteborg