• BelleA

Friade till min älskling i torsdags!

Efter att ha spanat runt här på bröllopstorget ett tag och blivit både inspirerad och peppad av att läsa andras inlägg bestämde jag mig för att fria till mannen som jag vill leva resten av mitt liv med. Det var en torsdagskväll, jag hade jobbat till fyra och kvällen flöt liksom på som vanligt utan att det blev något bra tillfälle. Sen när vi skulle sova så kände jag att det var ju IDAG det skulle hända, jag hade bestämt mig! Så efter ungefär en kvarts nervös tvekan och en del tårar från min sida så lyckades jag ställa frågan! Och han sa ja!

Så nu har vi så smått börjat planera och det känns underbart! Eftersom det tar ett tag innan ringarna kommer (dom är beställda) så tänkte vi vänta med att berätta för folk. Men vi kunde inte hålla oss inför våra närmaste kompisar. De blev så klart glada!

Men (det finns ju alltid ett men...) vi har bara varit tillsammans två år, tänkte gifta oss nästa höst. Jag är rädd för vad våra familjer ska tycka, kanske tycker de att vi är för unga, eller att det är för tidigt. Han är 24, jag är 23.

Jag vill bara få bära samma efternamn som min älskling och få kalla honom min man. Men borde jag ha väntat med frågan tills om några år när vi har mer pengar och varit tillsammans längre osv?

Nån som har lite råd till mig för jag grubblar så...

Kramar!

• Svar på tråden Friade till min älskling i torsdags!
  • Fru snart

GRATTIS!
    Nej, det tycker jag absolut inte. Jag och min älskling har skjutit allt framför oss, barn,hus, giftemål osv. Men när är det egentligen rätt tid?
    Nu fick vi barn i somras och jag kände mig inte mer förberedd nu att bli mamma än jag gjorde när jag var 25 (är 30 nu). Men när jag väl blev mamma så kändes det helt rätt och naturligt och nu kan jag nästan undra varför vi väntade så länge. Jo, det var ju för att vi skulle hinna göra alla de där sakerna som vi ville göra innan... resa, gifta oss, skaffa hus osv. Hm...
    Blev inte mer resor för att vi väntade, hus hann vi i och för sig med, men gifta oss... hur har man råd med det när man köpt hus? Nu är vår son 3,5 mån och vi ska gifta oss i november och hej och hå, det gör inget att vi inte gjorde det i rätt ordning.
    Jag tycker du ska njuta av att du har hittat den rätta som du vill spendera ditt liv med! Strunta i va andra tycker.
    Lycka till med allt!

• MyochErlend

nej .. d är inte för ung....
    Min fästman friade till mig i juni.. nu har vi vart tillsammans i 1,5 år och ska gifta oss i sept 09.
    Jag är så säker på att det är han jag vill dela livet med...
    jag är 24 och han 25...
    Njut av detta och stort grattis!!!!

• älskarlivet

Vi har varit tillsammans i snart 15 månader och gifter oss i juni då vi varit tillsammans i 22 månader..

• cillissa

en kul upplägg på frieri om man inte bor i Stockholm är att bo bredvid AF guldsmedja. Ja o min kille har redan skaffat förlovningsringarna, men en kul grej tyckte ja de va. se www.kärleksweekend.se - kram

Svar på tråden Friade till min älskling i torsdags!