• hgav

Är det fler än jag som tycker att det är lite konstigt?

Jag är lite besviken på ett par av mina vänner... Vi skickade i somras ut inbjudningar till vårt bröllop, och de skickades till personer som jag verkligen tycker om och som betyder något för mig. (Även om jag idag kanske inte har så frekvent kontakt med alla.) 2 par av dessa tackade nej till bröllopet vilket jag har full förståelse för, det jag nu tycker är lite konstigt är att de inte hört av sig alls efter bröllopet med ens ett grattis. Jag förväntar mig inte alls någon present eler så, men om det hade varit jag så hade jag åtminstone skickat ett kort eller något.(mail, sms ...) Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det fler än jag som tycker att det är lite konstigt?
  • Tooticki

Ibland är det så att man har olika uppfattningar om hur nära vänner man är, du får ju välja hur allvarligt du vill se på det.

• hgav

Jo det förstår jag ju, och detta är inget jag går omkring och surar över. Det var en reflektion jag och min man hade häromdagen. Tänkte ändå att om man får en inbjudan så förstår man att man betyder något för den personen (även om man kanske inte känner lika...)

• Aleta

Eller också är de sådana som aldrig skickar kort men tycker om dig ändå. De säger säkert grattis när ni träffas.

(Från världens sämsta tjej på att höra av sig...varför kunde jag inte vara lite mer som min underbara syster?)

• Silla69

Alltså jag har med tackat nej till bröllop, men aldrig skickat något kort eller gjort något efterråt.
    Men tycker om dom som gift sig ändå.

Sen är jag ingen som skickar julkort, grattiskort eller annat skit.

Så jag kan inte tycka dom gör något fel.

Alla e vi olika med sånt.

Dom har ju tackat nej till bröllopet, där stod väl inget att skicka ett grattis kort till oss efter bröllopet är du snäll ;)
    nej jag förstår dom men det är ju för att jag är likadan.

• chamor

När jag tackar nej (de få gångerna) så skickar jag iaf inget kort. Möjligen ett sms.. Tycker om dem ändå

• passionsblomman

Jag har tackat nej ett par ggr och då har jag när jag tänker efter ,antingen gått ihop med ngn kompis om present, skickat telegram till festen eller ett grattiskort med ett presentkort i efteråt. Men det skulle kanske kunna hända att det inte blev av också.

• Aleta

Ja, jag brukar nog vara med på någon present, det stämmer.

• Nalle Puh 40

Jag skickar alltid kort och sen spelar det ingen roll om det är bröllop, krya på dig eller namnsdagskort.

Finns alltid något att fira...

• Vill nu

Men visst hör det till god etikett att alltid uppvakta omm an har varit bjuden? Har faktiskt för mig att man "ska" skicka telegram eller present, även om man inte går...

• Livaa

Jag skickar ALLTID något grattis kort, oavsett om det är bröllop/födelsedag eller något annat man blivit inbjuden till.

Enligt vett & etikett ska man till och med lämna en bröllopspresent till paret - även om man tackat nej!

Ett kort är det minsta man kan göra för några i ens bekantskapskrets som gifter sig - särskilt om man blivit bjuden på bröllopet, men tackat nej!

Svar på tråden Är det fler än jag som tycker att det är lite konstigt?