• EmMa09

Curacao

Vi funderar på att resa till Curacao på bröllopsresa i mitten av juli, någon som vart där? tips mottages gladeligen!

• Svar på tråden Curacao
  • 4ever2

Vill bara tipsa om en bröllopstidning där jag såg att man kunde vinna en resa just till curacao. Tidningen hette allt om bröllop och de hade massor med resetips...

• septbröllop

Jag och min man var där på bröllopsresa i september och hade det underbart.Fina stränder att snorkla på ,alltid varmt, ingen kommers och inget tiggeri någonstans, utan invånarna där verkade ha det bra, vilket gjorde att man njöt med gott samvete.Kan rekommendera det varmt till andra smekmånadspar!

• EmMa09

jag vill veta alla om Curacao!

• Anna i Övik

*puffar lite* Vill också veta allt om Curacao!

• EmMa09

Har ni bestämt att ni ska åka dit, eller kollar ni runt lite?
    Anna i Övik skrev 2008-11-14 20:16:06 följande:

*puffar lite* Vill också veta allt om Curacao!
  • Anna i Övik

Vi kollar runt. Var inne på Seychellerna men priset skenar iväg och det verkar inte vara det ultimata resmålet under sommarhalvåret. Är sugen på Västindien istället.

EmMa09 skrev 2008-11-15 15:37:12 följande:
    Har ni bestämt att ni ska åka dit, eller kollar ni runt lite?Anna i Övik skrev 2008-11-14 20:16:06 följande:
  • Anna i Övik

*puffar lite till* Ingen som vet något om Curacao? Är det prisvärt? Hur bor man bäst? Är det dyrt/billigt att leva? etc etc...vill veta allt DU vet om Curacao!!

• Lillagny

Min man och jag var till Curacao på bröllopsresa i december förra året.Jag vet inte riktigt vad du menar med prisvärt,men priserna var väl ungefär som hemma,men det beror mycket på hur lågt/högt dollarkursen ligger.Vi bodde på en resort som heter Lions Dive and Beach Resort och vi var nöjda med det,dock var stranden konstgjord=ej riktig sandstrand.Mitt bästa tips är att hyra bil och utforska ön,det finns mycket att se,fantastiska paradisstränder med bra snorkling och mysiga restauranger utanför hotellområdena.Bara att fråga om du undrar över nåt mer!

Svar på tråden Curacao