• Anonym

    Behöver HJÄLP med förslag till möhippa i Göteborg

    Är det någon som kan hjälpa till med tips och ideer till en möhippa i göteborg. Vi är några kompisar som inte bor i göteborg men den blivande gör det. Vad finns det för roliga och mysiga saker att göra tillsammans.
    Tacksam för alla svar. Det är rättså bråttom! Är anonym för att inte bruden ska veta vem jag är.

  • Svar på tråden Behöver HJÄLP med förslag till möhippa i Göteborg
  • brunetten

    Det finns massor att göra. Har ni några idéer själva om vad bruden kan tänka sig vilja göra?

  • Ms Tribbiani

    Gökboet på Hisingen - där kan man göra femkamp med paintball, sumobrottning och jätteboxning - min blivande var där på svensexa i helgen. Se vidare på:
    www.gokboet.se

  • Tyra

    Femkamp på Liseberg är billigt och kul. (Toppa med en kul åkattraktion och en öl på Tyrolen.)
    Picnic i Vasaparken med korgar från exempelvis Pasta e Panini.
    Relaxavdelning på Hotell Opera eller romerskt bad på Valhalla.
    En sväng med en skaldjursbåt om budgeten tillåter.
    Ta en glasskreation utöver det vanliga på Fructus och en inköpsrunda på Kondomeriet som ligger strax intill.
    Ge bruden en sminkkurs på MakeUp Store.
    Eriksbergskranen har bungyhopp om er vän är den typen...
    Avsluta aftonen på Nivå, där är det rätta stämningen för en partyglad möhippa!
    Det finns hur mycket som helst, lycka till!

  • Anonym

    Hon tycker om att dansa, har gått danskurser. Är förtjust i viner. Såg något inlägg om att hyra in en kock till hemmet, är det någon som har gjort det?

  • Anonym

    Vad är skaldjursbåten för något? Låter jättekul och en makeup är nog definitivt en grej för henne. Tack så jättemycket för de fina tipsen. Kommer ni på mer så bara skriv.

  • petrusjka

    Vi var på turridning med islandshästar med en väninna som skulle gifta sig, det var uppåt Lerum. Efter detta sedan hade vi picknick med bad, pastasallad och vitt vin ute på Saltholmen(spårvagn går ända fram)

    Det var det skönt att duscha och fixa till oss hemma hos en av tjejerna, för att sedan gå ut o ta några öl på Barken viking i hamnen.

    Blivande bruden hade en lånad polariodkamera som hon skulle plåta med, hon fick en bok med olika rubriker "Här är jag med stans värsta gigolo" och sånt, så fick hon arrangera bilderna själv... vi hade underbart roligt!

    Vi var sex pers som deltog och vi betalade 500:- vardera för allt. Det var det värt, det var hästarna, bensinpengar och fotona som kostade.

  • Tyra

    Skaldjursturer går nog att ta med ett antal utflyktsrederier från Göteborgs hamn. Börjessons är ett av de som anordnar sådant har jag för mig.
    Glömde nämna bowling och biljard, det finns flera fina ställen för sådant. Valhalla om ni ändå är där och badar, har bowling i samma byggnad. Biljard spelar ni bäst på Biljardpalatset som är en jättetrevlig bar/pubmiljö som även kan fixa en trevlig buffé för ett sällskap på ca tio personer och uppåt.
    Universeum kan vara kul om man vill titta på fiskar, djur och regnskog.
    Många av krogarna ordnar vinprovningar, titta på www.restaurangguiden.se
    Ha det så jättekul!

  • annroger

    Ni kan exempelvis Boka för en Salsa kurs.. Och gå på vinprovning...

  • Penny

    Några förslag från mig:

    Min möhippa var jättelyckad - fick göra en egen blomsteruppsättning (en florist gjorde en samtidigt och berättade lite om vad man ska tänka på etc), dreja på Västergården (hur kul som helst!), sjunga in några låtar (det bästa av allt!!!), ansiktsbehandling mm.

  • Zarah

    På min möhippa blev jag jätteglad av de små sakerna som de gjort för mig:jag fick skulptera min blivande i lera, svara på frågor om möhippans historia, göra tipsrunda i det gröna med frågor om min blivande.
    Underskatta inte dessa saker, det är jättekul!

Svar på tråden Behöver HJÄLP med förslag till möhippa i Göteborg