• MissMijah

Ni som beställt kort från calligraphen..

..Nu när jag sitter och ska beställa kort så finns det en massa tillval. Men jag förstår inte alls vad de innebär. Kan någon hjälpa mig? Någon som vet vad det innebär? jag ska beställa Two hearts silver. Någon som har erfarenhet? det verkar ju kosta en jäkla massa med alla olika tillägg? Bara varje kort kostar 13 kronor, men vad ingår då? det står ju inte alls. de förklarar väldigt dåligt på sidan?

Vi vill bara ha hjärtana på framsidan och så våra namn. sen tyänkte vi skriva ut egna papper och klistra in i korten. så vilka tillval behöver jag välja för att få symbolen och våra namn?

Dessa tillvalen finns för utsidestryck: foliering av layout classic, foliering av layout, tryck av layout, prägling,

Dessa tillvalen finns för insidestryck: inbjudningstryck, tryck av design, tryck av text och foto

tacksam om någon som vet kan hjälpa mig förstå.

• Svar på tråden Ni som beställt kort från calligraphen..
  • Tjolinti

beställ från kortdesign, har jag gjort, dom har också en med två silverhjärtan. tyckte deras sida var relativt enkel o beställa med.

• MissMijah

Men är det samma symboler? Vi ska ju ha annat med samma symboler nämligen Det ska gå i samma serie

• Tjolinti

jahaa, vet inte om det e samma symboler, men har ni redan beställt serien därifrån för kortdesigns kort ingår också i en serie. www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=4700

• MissMijah

vi har inte beställt något än, men vi vet ju vad vi vill ha. men tack för tipset jag ska kolla in sidan du tipsade om också

• Linn74

Hej

Det pris som står är nog bara för kortet, exklusive tryck och kuvert. Om du scrollar ner på beställningssidan och fyller i hur du vill att kortet ska se ut (med text och tryckfärg etc) så kan du sedan uppdatera priset.

• MissMijah

Linn74: tack. jo det har jag nog hajjat. men vad är vad?

• Linn74

Man kan antingen välja olika mallar med "färdig" layout och typsnitt (Tryck av design) eller så kan man designa helt själv ("Inbjudningstryck") men då får du bara ett och samma typsnitt på all text.

De beskrivningar som kommer upp när man klickar på de olika INFO- och VISA-knapparna är rätt bra. Vi valde t.ex design 4a i guldbrunt och ändrade lite i texten. Det blev jättefint!

• MissMijah

Är utsides och insidestryck utsida och insida, eller att det är upphöjt så att säga, om du förstår vad jag menar.

• MissMijah

Men det blir nog så att, vi vill ha kortet som det ser ut på bilden. samma symbol, våra namn på framsidan. sen vill vi ha inbjudan tryck på inlagan också.

men nu när man trycker på info så får jag bara upp ett rött kryss och kan inte se några exempel.

• frujohansson

Har du Calligraphens katalog? Där kan du också se de olika layouterna till utsidestrycket, textstilar och designs till insidestryck.

Utsidestryck är det tryck ni vill ha på utsidan. Hjärtanen ingår i priset. På bilden tror jag att det är layout: trend 2o.

Insidestryck är inbjudningstexten på inlagan (det extra bladet i kortet som följer med). Väljer ni inbjudningstryck så får ni den text och det typsnitt ni väljer. Väljer ni tryck av design så får ni en av de "layouter" på texten som finns som förslag.

• MissMijah

Och nej, jag har inte katalogen

• Ninnispinnis

Vi beställde från Calligraphen, jag minns inte riktigt hur vi gjorde man jag har inte för mig att det var krångligt... Jag ringde dem för att kolla angående färger, då vi hade hjärtana i silver, men texten i grått (silvertext var betydligt dyrare). Deras kundtjänst var trevliga och hjälpsamma, så ring dit om du är osäker!

Jag blev väldigt nöjd med allt vi beställde därifrån; inbjudningskort, placeringskort, festprogram, tackkort, gästbok, såpbubblor, ballonger, hjärtkonfetti och hjärtbägare...

• MissMijah

Ninnispinnis: Jag får väl ringa dem ja, om jag har frågor jag tror det ska lösa sig. ska snart börja inhandla en massa fina saker, jag längtar!

Svar på tråden Ni som beställt kort från calligraphen..