• MissMijah

Hur har ni skrivit era inbjudningskort?

Jag sitter som ett fån och kan inte formulera mig alls. Hur skriver man en bra inbjudan? Och hur lägger man in snyggt att det är barnfritt på festen, samt att vi har ordnat transport för alla gäster till och från kyrkan?

Behöver hjälp!!!

• Svar på tråden Hur har ni skrivit era inbjudningskort?
  • MissMijah

Någon måste ju veta?

• blivandefrularsed

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i S:t Nicolai kyrka
    lördagen den 9 augusti 2008 kl. 15.00

Därefter bjuder vi till middag och bröllopsfest i Smedjan på Hällekis säteri

Catarina & Gustav

Klädsel: Mörk kostym och aftonklänning

OSA: 9 maj till
    Värdparet X och Y Z på tel:
    X: , Y:

Pga: Toastmadame XX
    Adress
    Tel:

För mer info se:
    catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com

På hemsidan står det under övrigt att festen är för oss vuxna. Annars tycker jag att det räcker att skriva namnen på dom som är bjudna på kuvertet. Då borde man förstå.
    På hemsidan skrev vi också om transporter (i vårt fall fick man ordna det på egen hand).

• starlet2

Välkommen att med din närvaro hedra vigselakten mellan

Inger
    &
    Paul

i Alster kyrka
    Torsdagen den 30 april 2009
    kl. 15.00
    därefter bjuder vi till bröllopsfest
    på hembygdsgården

O.s.a: 14 mars Tel 054-11 11 11
    Klädsel: kavaj
    Toastmaster: Pelle tel08-11 11 11
    Mer info: www. namnen.weddingannouncer.com

Titta på de webbsidor där de säljer inbjudningskort så ser flera alternativ.

• MissMijah

tack ska ni ha

tar gärna fler tips

• nanano1

Välkomna på vårt bröllop lördagen den xx xx 2009
    kl. ??.00 i Katarina kyrka, Stockholm.

Efter vigseln promenerar vi gemensamt till NN
    festvåning för middag och dans.

Klädsel: mörk kostym

NN & NN (dvs brudparets namn)

O.S.A. senast den XX XX till brudparet.

telefonnummer
    NN@hotmail.com
    (vanliga adressen)

Resten av infon som kontaktuppgifter till toast madame, påminnelse om ordentliga skor (särskilt våra utländska gäster behöver påminnas) pga promenaden till festlokalen mitt i vintern och hotellrekommendationer har vi i ett separat infoblad.

• MissMijah

tack!

jag har tänkt på det här med info blad. vad ska stå på själva inbjudningskortet och vad ska stå på info bladet man skickar med?

• nanano1

Vi var lite begränsade av formen på vårt inbjudningskort, ca 14*14 cm dubbelvikt kort, så vi valde att bara ha med alla "basic"-saker: datum, tid, plats, festlokal, klädkod, OSA och våra kontaktuppgifter. I infobladet påminde vi om att gästerna ska meddela allergier när de OSA:r. Eftersom hotellrekommendationerna var med webblänkar tyckte jag det var bäst att ha det i infobladet. Men uppgifter om toast master kan man ju ha i inbjudan om man vill.

Det är lite mer vad man tycker är snyggt, jag föredrar en ganska enkel och kortfattad inbjudan.

• jeanie

På inbjudningskortet skrev vi tid och plats för vigseln och festen. OSA till brudparet och klädkod.

Vi skrev inte någonstans att det inte var för barn, men vi skrev namnen på de som var bjudna på inbjudan.

På infobladet skrev vi att båt avgår från Slussen kl. XX.XX
    och en buss kör tillbaka till Slussen kl 1.
    Bar finns om man vill spendera pengar där. (kommer inte ihåg exakt formulering).
    Samt att önskelistan finns registrerad på NK.

Hoppas det hjälper något.

Svar på tråden Hur har ni skrivit era inbjudningskort?