• VivviM

Hjälp, färgteman, har jag gjort bort mig....?

Jag tror jag har snurrat till det rejält. Vi gifter oss på lördag och jag skulle till att köpa papper till programmen när jag inser att jag snurrat till det med våra färger. I inbjudningskorten gick färgerna i naturvit, vinrött och guld. Sen blev det så att vi hittade tärn-och brudnäbbkläder i vinrött, grått och silver. Beställde sen vinröda servetter med våra namn i guldtryck. Vi ska duka med vinröda löv och naturfärger som lite grönt och brunt. Och så nu inser jag att jag inte kan välja om jag ska ha silvergrå papper eller beiga papper till programmen. Blir så matt...vad tycker ni?

• Svar på tråden Hjälp, färgteman, har jag gjort bort mig....?
  • anja1661

jag hade nog tagit beiga papper för att neutraliser det hela lite...men annars tycker jag inte det e så snurrigt och fel!
    fina färger allihop!!

eller så tar ni silver papper med något guldigt på så knyter ni ihop alla färger bra!

och du....grattis till det stundande bröllopet!

• Nancy Drew

Jag tror inte gästerna kommer ihåg exakt färgskala på inbjudningskorten när de väl kommit till bröllopet. Välj det som blir finast, jag tycker silver låter jättefint!

• 090208

Ta blåa papper val!

Snalla du, ingen marker eller bryr sig sa himla mycket...

Lat din m2b valja tycker jag!

• passionsblomman

Ta de beige pappren! Det enda som har "hänt " är ju att silver kommit in i klädseln till brudnäbben, eller hur?

Blanda då inte in det i bordsdukningen. Den låter fin som den är, och man brukar generellt råda till att välja mellan guld och silver som kontrast, hellre än att ta båda, så eftersom du har gultryck på servetterna skulle jag absolut inte ta silver på programmen.

Guld är dessutom väldigt vackert i de höstiga färgerna. (Silver riskerar att se grått ut mot brunt tex)
    Var inte rädd att ta ngt mer guldigt om du vill! Din dukning låter fin! Var inte matt, var glad!

• PennyJenny

Äsch, jag tror att det är du som tänker på det bara. Ta nu vad ni tycker blir fint och strunta i färgtemat. Jag tror helt ärligt inte att folk lägger märket till sånt om man inte själv är helt insnöad på det. Massor av bröllop ordnas utan tillstymmelse till färgtema och de blir fina och minnesvärda de med.

• shakynose

Jag tror att beiga papper blir finast till din dukning! Det låter väldigt vackert alltihopa tycker jag, så lycka till! :)

Svar på tråden Hjälp, färgteman, har jag gjort bort mig....?