• anja1661

    både blomma och servett??

    kom att tänka på att jag inte vet om brudgummen ska ha både blomma OCH den där servetten i fickan???

    nån som vet? hur gjorde ni?

  • Svar på tråden både blomma och servett??
  • enkeli84

    Nu vet jag inte helt säkert, men brukar man inte välja antingen eller???
    För vi hade tänkt att min m2b bara ska ha blomman=)

  • passionsblomman

    Blomman ska inte vara i fickan utan nålas fastpå slaget eller strax bredvid. Så fickan är iaf ledig för näsduken - han kanske kommer att behöva den?

  • enkeli84

    Ja man vet ju aldrig=)
    Eller så kan jag låna den från honom, tror att jag behöver den mer än han heheheh;)

  • passionsblomman
    enkeli84 skrev 2008-10-18 23:49:19 följande:
    Ja man vet ju aldrig=)Eller så kan jag låna den från honom, tror att jag behöver den mer än han heheheh;)
    Du kanske du ska stoppa dit en hel kökshandduk!
  • Emmas syster

    näsduken ligger alltid i fickan

    corsagen nålas fast på slaget

  • EhjärtarE

    Det ser inte konstigt ut om man har både och då? (Jag undrar också!) Någon som har bilder?

  • Lajsan

    Min man hade både och, tycker inte det såg konstigt ut, kanske syns i mitt galleri...

  • anja1661

    hmm..ja den exempelbilden var ju fin att titta på
    ja det blir nog både och för vår del då...men en fråga till...ska man ha en vit eller en som gå i samma färg som slipsen, i vårt fall vinröd?? köper man de i set eller var hittar men servetten?

  • anja1661

    klädbutiken?? vi har redan köpt kostymen till m2b och min klänning beställs från kina.

    men man kan ju förstås gå till nån butik och inhandla servett!
    tips på var och pris??

  • Emmas syster

    den exempelbilden var inget vidare - där sitter ju näsduken som en potta skit

    den ska inte vara bubblig - den ska vara helt slät och bara lite som sticker ut (tre snygga släta spetsar)


    Macecrush skrev 2008-10-19 11:01:05 följande:
    Personligen så tycker jag och min m2b att det ser konstigt ut med både och, så han skall bra ha en blomma, men det är ju upp till var och en. En exempelbild finns på www.brollopsguiden.se/community/user_images/t...
  • enkeli84

    Haha tack för tipset=)))


    passionsblomman skrev 2008-10-18 23:51:15 följande:
    Du kanske du ska stoppa dit en hel kökshandduk!
  • Morticia

    Det finns servetter på Dressman. De kostar en hundring.

  • anja1661

    men blir det inte konstigt om man har svart kostym, vit skjorta, vinröd slips och sen en vit servett??? borde den inte vara vinröd då som slipsen?? eller ska den vara vit??

  • Emmas syster

    näsduken brukar gå i samma färg som skjortan (eller om man absolut vill matcha slipsen så gör man det)

    eftersom det är vanligast med vit skjorta är det vanligast med vit näsduk

Svar på tråden både blomma och servett??