• rebellbebis

Gifta om sig?

Har en fråga.
    Vi gifte oss 5 januari i år, de va ett ganska påkostat bröllop.
    Men ja va gravid i 7månaden, och efter bröllopet är de mycket som hänt, och vi har inte kunnat njuta något alls av att vara gifta.
    Vi har sen vi gifte oss inte haft en enda dag själva.
    Bröllopet kändes för mig som en dyr fyllefest. Och bröllopsnatten va bara som vilken natt som, förutom att folk hade jävlats och lagt knäckebrödsmulor i sängen och vänt upp och ner på hela vårt hem. (vi hade bröllopsnatten hemma)
    Så min fråga är, kan man gifta om sig i smyg bara ja och min man och "göra om" bröllopsdagen?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gifta om sig?
  • Chapel of Love

klart att ni kan
    ta igen det som du inte fick
    det kommer du nog få denna gången

• Henriks älskling

Ja, gör det om ni känner att ni vill!

• Kela2

En del par förnyar ju sina vigsellöften på sin bröllopsdag när de har varit gifta länge, men det kan man ju göra även om man inte har varit gift så länge. Så ni skulle ju kunna ha en mysig, intim och romantisk liten ceremoni bara ni två, eller de ni vill ska vara med, på en speciell plats. Kanske äta något gott och bo på hotell efteråt?

• rebellbebis

De är en ganska bra idé. Bara att vi knappt hinner planera något, kanske får ta de när vi varit gifta 1,5år.
    Är bara så besviken på mitt bröllop, ville ju ha de där sago bröllopet.
    Hoppas de blir bättre om man gör om de.

• anne på grönkulla

Det är klart man kan, om man känner att det är vitkigt.

Min fråga är dock om det löser det problem man upplever med det? Om man har höga förväntningar som inte infiras igen, vad gör man då? Gifter sig igen o igen tills man är böjd?

Personligen skulle jag nog fokusera framåt istället - det låter ju som att ni haft fullt upp och har mycket nytt i ert liv, är det inte värt att koncentrera sig på det?

• elsi

En välsignelse I Krykan? och sedan en helg på Hotel eller spa några timma hemifrån?

• rebellbebis

anne på grönkulla.

Sen vi gifte oss, kom först vår dotter. Och de är de bästa som hänt oss.
    Men efter de, för ett tag sen hittades min pappa död (bara 43år).
    Sen har vi haft en massa konflikter med övrig släkt.
    Så verkligen ett jobbigt år.

elsi.

Vi funderar på att rymma utomlands och gifta oss på en strand som vi ville gjort från början,
    Bara ja och min man. Och kanske nån tärna och bestman.

• passionsblomman
    rebellbebis skrev 2008-10-19 12:46:40 följande:
    anne på grönkulla. Sen vi gifte oss, kom först vår dotter. Och de är de bästa som hänt oss.Men efter de, för ett tag sen hittades min pappa död (bara 43år).Sen har vi haft en massa konflikter med övrig släkt.Så verkligen ett jobbigt år.elsi.Vi funderar på att rymma utomlands och gifta oss på en strand som vi ville gjort från början,Bara ja och min man. Och kanske nån tärna och bestman.
    Jag beklagar verkligen !

Jag vet hur det känns när livet öser över en lite mer än man känner att man riktigt orkar, och jag vet hur besviken man kan vara då stora saker som man ville skulle bli fina minnen mer eller mindre förstörs av sådant man inte kunnat styra.
    Jag tycker absolut att ni ska ta er utrymmet i era liv att tex resa iväg som du sa, kanske inte för att göra om allt, utan förstärka det ni faktiskt redan gjort. Ni är ju man och hustru, det kan ingen ta ifrån er. Men fira det tillsammans låter det som ni verkligen behöver.
    Då agerar ni också framåt och kan få ett nytt avstamp.
    Tänk också på att du är nybliven mamma, så det är stora omvälvningar både i kropp och själ bara det. Du kommer att landa i andra känslor längre fram tror jag. Så var det för mig iallafall. Kram på dig!
Svar på tråden Gifta om sig?