• vakttjejen

Slottstek/porterstek????

Kan man ha stek och potatis och sås på ett bröllop? Framstår jag som helt knäpp om jag säger det till kockarna på herrgården som vi ska anlita? Tycker att det är jättegott! Någon av er som haft det. Vad tror ni att det kan kosta? Borde inte det bli lite billigare än tex oxfilé som de har på sitt menyförslag på 255kr/ person.

• Svar på tråden Slottstek/porterstek????
  • MissDoe

Det är väl klart att man kan ha stek istället! Det är ju NI som bestämmer hur ni vill ha eran dag! Är det proffsiga kockar borde dom inte reagera alls tycker jag.

Jag har själv inte gift mig än, men jag har varit på ett bröllop där det serverades porterstek, sås och potatis till varmrätt och det var hur gott som helst och kändes inte alls som nåt "budgetalternativ". Sen tycker jag att du verkar ha fått ett toppenpris på oxfilén.. vad ingår i 225 kr, är det bara varmrätt eller är det en hel meny?

• vakttjejen

förrätt 135 och efetrrätt 75, kaffe och tårta 75kr....blir mycket pengar.

Tror ni att det går att göra en billigare meny elelr ligger deras priser i att de har serveringspersonal osv och att de förmodligen inte komemr att gå ner särskilt mycket i pris?

• Heloise

Tycker det är ett jättebra val; det är ju jättegott, och faktiskt inte så himla vanligt( iaf inte i min bekantskapskrets vi har ofta stek när våra vänner kommer över på mat för de aldrig skulle göra det själva).Dessutom tycker jag att det är härligt befriande med"enkel" gammaldags mat, kul avbrott mot alla bygga på höjden och krångla till det rätter( fast det är ju oxå gott och bra). Funderarde lite på det själv faktiskt

• MissDoe

Aha.. då var det inte så billigt innan slutet alltså..

Hur har det gått? Har du pratat med dom nåt om att ta stek ist? Jag tror absolut du kan få ner priset om du väljer en meny med billigare råvaror, annars finns det ju ingen vits med att ha alternativ på en meny, jag menar om oxfilé och kebabtallrik kostar lika mycket kan man ju börja undra..

vakttjejen skrev 2008-10-17 19:24:39 följande:
    förrätt 135 och efetrrätt 75, kaffe och tårta 75kr....blir mycket pengar.Tror ni att det går att göra en billigare meny elelr ligger deras priser i att de har serveringspersonal osv och att de förmodligen inte komemr att gå ner särskilt mycket i pris?
  • chamor

Vi hade lax och porterstek till de som ej åt fisk. (MÅNGA). Är min absoluta favvorätt så jag tycker det går. Min mamma däremot var skeptisk men fick min vilja halvt igenom iaf

• Höst08

Vi skall ha porterstek med potatis, sås och gelé.. Har oxå varit på bröllop som serverat det. Go for it!

Svar på tråden Slottstek/porterstek????