• Anna  Sol

Upplevde du någon känslomässig skillnad efter att ni gift er?

Min svägerska hävdade bestämt att det kändes annorlunda att vara gift än att bara vara sambos/förlovade. Men så känner jag inte alls, jag tycker inte alls det känns ngn skillnad nu när vi är gifta och innan då vi inte var det.

Hur tycker ni andra?

• Svar på tråden Upplevde du någon känslomässig skillnad efter att ni gift er?
  • valkyriana

Jag känner en lite skillnad. Jag känner mig ännu närmare min man än tidigare. Känner på något sätt tyngden (i positiv mening) av löfterna vi gav varandra.
    Han är min man...

• gottelina

Håller fullständigt med.

valkyriana skrev 2008-10-16 19:15:20 följande:
    Jag känner en lite skillnad. Jag känner mig ännu närmare min man än tidigare. Känner på något sätt tyngden (i positiv mening) av löfterna vi gav varandra. Han är min man...
  • Anna  Sol

Oj då, vi är kankske udda...ingen av oss känner ngn skillnad. Men efter nästan 10 år så är det kanske inte så konstigt tänker jag...ja ja, det har kanske inte satt sig ännu....

• Höstbrud-07

Jag tycker det är stor skillnad, man känner sån samhörighet, härligt att heta samma efternamn osv.

• lillesessan

Vi har inte ens hunnit gifta oss än men när vi förlovade oss nu i September efter snart 11 år tillsammans tycker vi båda att det känns annorlunda. En liten kick :D Och nu längtar vi båda till att bli man & hustru. Men det där är väl så olika, inget är konstigt

• Villnu

min kompis berättade att de blev som nykära efter de gift sig. Tyckte jag lät så mysigt :)

• Nightingale

Jag känner en annan trygghet. Vet inte varför! Det känns härligt!

• Lajsan

Kan nog hålla med TS att jag känner ingen större skillnad, allt är som förut

• didis

Efter 20 år tillsammans räknar jag inte med någon dramatisk skillnad.

Men förhållandet går upp och ner och det är kankse inte så konstigt att det går uppåt när man planerat bröllop tillsammans under lång tid.

• Anna  Sol

Höstbrud-07 skrev 2008-10-16 20:07:52 följande:

Jag tycker det är stor skillnad, man känner sån samhörighet, härligt att heta samma efternamn osv.
    Vi delar ju inte efternamn, kanske gör det en skillnad....
Svar på tråden Upplevde du någon känslomässig skillnad efter att ni gift er?