• june09

vigsel utomhus, gbg

Planerar bröllop i juni. Har funderat på utomhusvigsel. Funderar på Ramberget, men är det någon som har koll på hur man går tillväga om man vill gifta sig där, eller kan man det? Försöker även kolla efter någon vigselförrättare, är det via tingsrätten man går? tacksam för svar då jag har noll koll....

• Svar på tråden vigsel utomhus, gbg
  • Tx2

För att hitta en vf kolla på kommunens hemsida. Dem har listat deras vf där. Man tar kontakt med den man vill ha och kollar om h*n är tillgänglig. Om man inte viger sig i rådhuset tar dem en avgift på 500:- plus ev reseersättning.
    Om ramberget är en allmänn plats så borde det gå. Men se då till att ha folk där innan som ser till att ingen kommer dit o sätter sig/skräpar ned strax innan ni skall gifta er.
    det kan även vara bra att ha en plan B ifall vädret inte är på er sida.
    Lycka till

• augusti2008

Våran vigselförättare tog inte ut ngn avgift. Vi gifte oss iofs inte i samma kommun som du men det kolla upp det med kommunen.

• Tx2

I göteborgs kommun, kanske jag skall tillägga, kostar det 500:- om man inte viger sig i rådhuset. Men det kan vara smart att kolla med grannkommunerna då jag inte tror att någon av dem tar betalt.

Svar på tråden vigsel utomhus, gbg