• Saralainen

    Ska er man få en ny ring?

    Hejsan!
    Vi har varit förlovade sedan en tid tillbaka och nu när vi gifter oss så har jag börjat fundera på ringarna.
    Jag kommer ju få en vigselring men vad ska stackars mannen få? Ger man honom hans vanliga förlovningsring i kyrkan eller köper man en ring till så han kommer ha två ringar?
    Hur ska ni göra?

  • Svar på tråden Ska er man få en ny ring?
  • Danielaa

    De där alla olika har jag märkt... Min m2b kommer få sin förlovningsring me ny gravering i som då blir vigselring. De e tydligen de vanliga här i Sverige iaf... Jag hade velat att han hade en till ring men de vill inte han så...

  • Lillsnufflan

    Nej, han fick ingen. Men hur man vill göra är ju en smaksak. Det vanliga är väl att man antingen växlar ringar med varandra, d.v.s. båda får nya ringar och då välsignar prästen båda ringarna. Eller så får bara kvinnan en ny ring och då är det bara hennes som används i ceremonin. Mannens har alltså på sig sin förlovningsring hela tiden.

  • nni

    Vi ska båda få nya ringar :), men han ska få en ny komb f-ring o v-ring! Som har samma modell som mina. Jag ska ha två :)
    Det e nog en smaksak helt o hållet!

  • Aleta

    Min man fick min farfars vigselring, så han har två precis som jag.

  • Vill nu

    min vill inte ha någon ny ring, så vi graverar bara in datumet i hans förlovningsring...

  • MulleNuh

    Verkar va lite olika det där.. Men vi kör som så att båda våra förlovningsringar skickas in för puttsning. Han får vigseldatumet ingraverat i sin brevid förlovningsdatum (om det får plats)

    så den kommer iaf se ny och fin ut i kyrkan!

  • Snowieflickan

    Min m2b ska få en ny ring, ¨så han kommer ha två. Jag själv kommer ha tre eftersom jag ska få en ring i morgongåva, tror jag iaf ;) Eller snarare så vill jag gärna ha en extra ring.

  • anja1661

    min m2b vill bara ha en så han behåller förlovningsringen med ny gravyr och ajg kommer ha två.

  • Humlanhubbe

    Min Man ville ha vigselring,så han har numera både och

Svar på tråden Ska er man få en ny ring?