• Mlle M

    Dilemma - tid

    Brottas med ett dilemma vad galler upplagget for brollopet sa jag tankte fraga er kloka hjarnor pa BT vad Ni tycker.

    Har prel.bokat kyrka och festlokal. Vi planerar att spendera helgen pa en herrgard utanfor Stockholm dar manga tillresta gaster kommer anlanda redan fredagen. Vigsel ar bokad till kl 15 inne i stockholm och sedan planerar vi att ha middagen pa herrgarden efterat och med mojlighet att sova over for dom som vill.
    Det tar ca 40 minuter att transportera sig enkel vag.

    jag borjar nu tveka; kanns som om logistiken faller platt!!!

    Iofs kommer ju manga inbjudna sakert ansluta vid kyrkan sa for dom blir det ju "enkel vag" i alla fall om dom avser att stanna over.

    Jag hade tankt ordna en buss fran hotellet till kyrkan och sedan en bat dar vi har mottagning och mingel tillbaka men nu verkar bat-alternativet falla bort pga transport-tid.

    HJALP skall jag forsoka hitta nagot annat narmare stan omedelbart; vilket verkar svart da mycket ar uppbokat detta datum.

    Vad tycker Ni??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 21:53
    Kan tillagga att det borjar bli brattom da vi maste konfirmera datumet ganska snart.......

  • Svar på tråden Dilemma - tid
  • Comfortably numb

    det borde ni väl hinna? beror på när ni ska fotas ch vart du ska göra dig iordning

  • Mlle M

    Jo, jag vet men det ar snarare gasternas komfort jag funderar over ocksa, vill inte att dom skall kanna att dom skjutsas runt..... Det ar min fastman som garna vill ha just DEN kyrkan och vad galler festlokal sa verkar detta vara precis vad vi letar efter - men det ar manga saker att ta hansyn till.

    Typ fotograf som vi tankt hyra hela dagen vill INTE ha bilder fran bussen direkt!

  • Aleta

    Att hyra en buss låter ju bra, då kommer nästan alla samtidigt och man kan ha lite trevligt pyssel i bussen. Det låter jättetrevligt med en hel helg tillsammans (jag antar att bröllopet är på en lördag) då hinner man umgås mer. Bröllopsfester tar så fort slut...

    Kan ni inte flytta vigseln till något närmare ställe annars?

  • Mlle M

    Aleta: Njae dessvarre tror jag inte det gar da det var just DEN kyrkan som min fastman vill ha!
    Pyssel pa bussen later trevligt men ser dessvarre en samling manniskor som inte kanner varandra och som manga talar olika sprak och utan nagon "vard" sa tror jag det kan bli tufft att fa nagon samvaro pa bussen.

  • passionsblomman

    Jag tycker inte det blir synd om dina gäster. Vem som helst som ska på bröllop i de här trakterna(sthlm) får lätt räkna med 40 min-1h transport för att ta sig till kyrkan. Du har ju fixat så de bara behöver stiga ombord!
    Ingen ihopklämning i trånga bilar, ingen som måste köra... det är väl värsta bortskämda gästen som bara får ha det bra!!!

    Ett tips: När vi var på liknande arrangerad fest fick vi bubbelvatten på bussen. Det var vi många som uppskattade väldigt mycket, det är lätt att glömma att inte bara Champange behövs. Man blev vips lite uppfräschad innan middagen.

  • Sofi78

    Jag har likadant, gasterna kommer pa Fredagen (90% fran utlandet) till herrgarden vi har hyrt for helgen. Vigseln (Lordag) sker in en kyrka 30/40 minuter bort sa vi har hyrt en buss. Kanns helt ok, man far rakna med lite tid for transport & har man en buss sa blir det valdigt smidigt iallafall. Kor pa om du vill, du maste ju vara ok med allt men jag tycker att det later bra!

Svar på tråden Dilemma - tid