• Lissdaniels

Brudbukett på en helgdag?

Om man gifter sig på en helgdag och man har oturen att inte hitta någon som kan ha öppet på bröllopsdagen hur gör man då med buketten och corsaget?
    Beställer man buketten så att de gör den så sent som möjligt dagen innan då och man hämtar den så sent som möjligt och ställer den i kylen?
    Kylen känns ju inte heller som ett jätte bra alternativ eftersom jag är en sådan person som bara har 3 grader i kylskåpet

Buketten kommer endast bestå av rosor och ett dygn borde de väl klara sig men har man otur så slokar de jätte snabbt fast det kanske inte syns?

• Svar på tråden Brudbukett på en helgdag?
  • Comfortably numb

bästa är nog att fråga en florist, de måste råka ut för det hela tiden!

• MulleNuh

Jo dom ska hålla sig! Tror inte ALLA gör brudbuketter samma dag som bruden ska ha dom. Men ring någon och lyssna.

Lissdaniels skrev 2008-10-13 19:19:48 följande:
    Om man gifter sig på en helgdag och man har oturen att inte hitta någon som kan ha öppet på bröllopsdagen hur gör man då med buketten och corsaget?Beställer man buketten så att de gör den så sent som möjligt dagen innan då och man hämtar den så sent som möjligt och ställer den i kylen? Kylen känns ju inte heller som ett jätte bra alternativ eftersom jag är en sådan person som bara har 3 grader i kylskåpet Buketten kommer endast bestå av rosor och ett dygn borde de väl klara sig men har man otur så slokar de jätte snabbt fast det kanske inte syns?
  • Henriks älskling

De flesta florister gör buketterna någon dag innan, av vad jag har hört. Finns dessutom de som kan tänka sig öppna butiken för kunden på själva dagen D. Och rosorna floristerna beställer in för brudbuketter brukar vara av det bättre slaget så det ska inte vara några problem.
    Men som sagt, kolla med dem.

Lycka till!

• cazan

Precis som Henriks älskling skriver så görs nästan alla brudbuketter dagen innan själva bröllopsdagen. Sen får buketten stå svalt över natten. Det går lika bra i ett garage eller så kanske du kan låna grannens kyl?

Jag gör alltid brudbuketten dagen innan och lämnar ut dem, för enligt min erfarenhet så är det ganska skönt för brudparet att slippa ännu ett moment på bröllopsdagen som att åka till floristen och hämta och betala blommorna...

• passionsblomman

Som redan sagts finns ingen anledning till oro! du kommer överens med floristen om vad som passar bäst utifrån öppettider och när du sjäv har tid att hämta.
    Skulle du av någon anledning vara helt tvungen att ha buketten i rumstemperatur så kommer det att gå också. Då är ett tips att duscha m blomspruta (mjuk stråle/dimma)på buketten och trä en plastpåse luftigt om den för att minska avdunstningen.

Det är också väldigt vanligt att butikerna har öppet på helgdagarna. Det brukar vara typ Juldagen och Midsommardagen som är stängda.

• Lissdaniels

Tack alla för era svar
    Känns skönt att få höra lite lugnande ord, ibland stressar man ju upp sig helt i onödan

cazan: De brudpar jag känner har alla hämtat blommorna på bröllopsdagen

• cazan

Lissdaniels: Stämmer att 99% av alla brudpar hämtar sina blommor på bröllopsdagen eftersom de görs i affär och de ändå har öppet. Men jag jobbar inte så och då tycker jag det är smidigare att lämna ut alla blommor dagen innan..

Svar på tråden Brudbukett på en helgdag?