• Fam Hull

Bröllopsnatt på hotell?

Ska ni fira bröllopsnatten på hotell?

Funderade på det först, men nu känns det som lite bortkastade pengar. Dels har vi inga planer på att lämna festen speciellt tidigt, vilket gör att man kanske inte kan utnyttja rummet speciellt mkt. Och sen måste man ju släpa sig upp hyfsat tidigt för att checka ut.
    Kanske e bättre att fixa barnvakt o fira natten hemma. Köpa hem lite god "lyx-frukost" o bara va hemma o mysa dan efter.

• Svar på tråden Bröllopsnatt på hotell?
  • Silla69

Ska sova hemma pga det du säger tycker det är onödiga pengar.
    tar det en annan helg istället.

• fidar

vi vet inte heller hur vi skall göra. vi funderar på att kanske ta in på hotell dagen efter istället, om vi känner oss rätt så kommer vi nog vara kvar ganska länge. vi brukar inte vara dem som går tidigt annars..

känns lite onödiga pengar o vi kommer dit sent, blir lite stressigt kanske. jag vet inte..

• Persianbride2009

Vi kommer ta in på hotell men det hotell vi valde har en sen checkout, har för mig att det var kl 13.00. De flesta hotell jag kollade hade sen checkout för bröllopspaketen, ett hotell hade till och med fram tillt klockan 15 =).

• Klöver dam

Finns ju hotell (i Stockholm vet jag helt säkert), som har bröllopspaket där frukost på rummet samt sen utcheckning ingår. Ett hotell hade kl 14 och ett annat kl 16. Sedan brukar det ingå skumpa och en jacuzzi tex. För en annan som bara ser vardagen i lägenheten, med eller utan barn, så tänker jag slå till iaf.=)

• Burre Präst

Vi hade huset fullt av gäster, så både för vår och deras skull funkade det bäst att ta in på hotell. Vi åkte till hotellet kvällen före bröllopet, lät smink- och hårfixare komma dit för att fixa till oss och åkte sedan till fotograf och kyrka.

Eftersom vi inte hade middag efter vigseln utan mingelmat och tårta så kunde vi åka ganska tidigt, vid 17-tiden tror jag (vigseln var 13) och hade en skön kväll på hotellet (bubbelbad på rummet) och en lugn förmiddag innan vi åkte hem igen.

Kan rekommenderas.

• Lissdaniels

Vi kommer att lämna våra gäster tidigt eftersom vi inte kommer ha någon "fest" utan ha buffé, tårta och brudvals, SLUT!

Vi får en svit för 2600:- och får checka ut kl 18 dagen efter. På rummet kommer det finnas champagne, frukt, choklad och morgonrockar och tofflor som fås ta med hem. Vi tycker det är värt varenda krona att slippa åka hem till vårt hus med vå gamla tråkiga säng som vi i alla fall sover i 365 dagar om året.

• matteve

Jag och min man lämnade festen (blev mer eller mindre ivägtvingade för vi hade så kul!) i taxi vid ett-tiden på natten och kom till hotellet en kvart senare. Därefter hade vi jättemysigt på hotellsviten, mös, badade jacuzzi, låg i sängen och pratade och skrattade, drack skumpa å åt lite av bröllopstårtan vi fick med oss som blev över. Världens bästa natt! Vi somnade i varandras armar vid halv 5-tiden och stannade kvar på rummet till 13 dagen efter.

Jag hade tidigare läst här på BT att det är bortkastade pengar eftersom man är dödstrött när man kommer till hotellet. Dagen innan bröllopet fick jag fyra timmars sömn, men jag kunde inte känna mig trött på bröllopsdagen! Det var verkligen det bästa dygnet i hela mitt liv, och vi tog verkligen tillvara på varje sekund!

Iofs så kändes det viktigt för oss, eftersom vi aldrig bott tillsammans och ville verkligen vara för oss själva. Vi bodde kvar på hotellet i ett vanligt dubbelrum några nätter efter, innan vi åkte på bröllopsresan! Men om ni bor tillsammans redan och har barn, så kan det vara mysigare att fixa barnvakt och ordna något hemma? Det beror ju helt på hur ni känner.

• fidar
    matteve skrev 2008-10-13 16:17:12 följande:
    Jag och min man lämnade festen (blev mer eller mindre ivägtvingade för vi hade så kul!) i taxi vid ett-tiden på natten och kom till hotellet en kvart senare. Därefter hade vi jättemysigt på hotellsviten, mös, badade jacuzzi, låg i sängen och pratade och skrattade, drack skumpa å åt lite av bröllopstårtan vi fick med oss som blev över. Världens bästa natt! Vi somnade i varandras armar vid halv 5-tiden och stannade kvar på rummet till 13 dagen efter. Jag hade tidigare läst här på BT att det är bortkastade pengar eftersom man är dödstrött när man kommer till hotellet. Dagen innan bröllopet fick jag fyra timmars sömn, men jag kunde inte känna mig trött på bröllopsdagen! Det var verkligen det bästa dygnet i hela mitt liv, och vi tog verkligen tillvara på varje sekund!Iofs så kändes det viktigt för oss, eftersom vi aldrig bott tillsammans och ville verkligen vara för oss själva. Vi bodde kvar på hotellet i ett vanligt dubbelrum några nätter efter, innan vi åkte på bröllopsresan! Men om ni bor tillsammans redan och har barn, så kan det vara mysigare att fixa barnvakt och ordna något hemma? Det beror ju helt på hur ni känner.
    det låter helt underbart måste jag säga :) det är så jag hoppas att våran natt blir :)
    när hade ni eran vigsel? hur såg dagen ut helt enkelt.. ???
  • brud0905

Vi har fått rådet att spara pengarna till ett senare tillfälle och ha en mysig natt och morgon hemma istället. Saken är den att vi har precis köpt hus, flyttar in den 1/11, så just nu kan jag inte tänka mig något mysigare än att somna och vakna upp hemma. Självklart ska vi lyxa till det med champagne och tilltugg på natten och en härlig frukost.

Vi har även bestämt att vi ska ha present öppningen i vår trädgård dagen efter. För det första för att det är i maj månad och förhoppningsvis härligt väder, för det andra så får alla se vårt nya hus och för det tredje så förlänger vi bröllopet ytterliggare en dag eftersom det är en del långväga gäster och så en lunch i samband med detta.

• Comfortably numb

vi kommer sova på hotell 20 m från festlokalen, mkt för att min sambos släktingar kommer sova där då de kommer från dalarna, så kan vi äta frukost tillsammans dagen efter

• matteve

Det var helt fantastiskt!!

Vi hade vigseln kl. 13 på Söder och därefter fotograferades vi i närheten av kyrkan (min man är amerikan, så vi fick inte se varandra innan!). Festen ägde rum på Van der Nootska Palatset (1600-tals byggnad på Söder), där gästerna först hade mingel på bakgården, sedan följde tre-rätters middag i Swedenborgssalen. Tal, uppträdanden, spex från nära och kära, följt av tårta i salen utanför. Därefter öppnades baren och alla minglade. När detta skedde, hade personalen tömt middagssalen och gjort om den till dansgolv, varpå vi hade vår första dans. Vi hade strax över hundra gäster och tror att 80% av alla dansade hela kvällen! De första gick vid 12-tiden. Innan vi gick överraskade vi gästerna med korv och bröd - till allas förtjusning!

Jag har inte skrivit utförligt om vår dag här på BT, för det går inte. Jag kan inte formulera all glädje och kärlek som fullkomligt genomsyrade hela dagen. Det är ett av de vackraste minnena vi har och som vi kommer att bära med oss genom hela livet.

Njut av er dag!!! Förlåt om jag gick ifrån ämnet...

mayasofie skrev 2008-10-13 16:23:01 följande:
    det låter helt underbart måste jag säga :) det är så jag hoppas att våran natt blir :) när hade ni eran vigsel? hur såg dagen ut helt enkelt.. ???
  • Niccisen

Vi har valt att ta natten på hotell. Vi kommer inte ha en stor fest utan bara middag och tårta. Sen bär det av till hotellet. Vi har även tagit hotellets love-paket. I detta ingår att man inte behöver checka ut lika tidigt som vanligt och en massa annat. Min mamma och syster kommer att vara hemma hos oss med vår lille. Vi kommer inte att ha ngn bröllopsresa då han är så liten, så därför ville vi unna oss en natt ensamma, utan en bebis som vaknar 6 på morgonen. Bara sovmorgonen blir lyx!

• 3Jane

Vi kommer också bo på hotell i en svit med bubbelpool. För att slippa utchekningen tidigt o få vara kvar i bröllops-känslan så har vi bokat ett dygn till också.

• Fam Hull

Tack för era svar!
    Verkar som dom flesta kommer att ta in på hotell.
    Men som det ser ut nu så får det nog bli en barnfri natt hemma. Har redan överskridit budgeten. Men vad gör man inte för att få sina drömmars dag, vi ska ju bara gifta oss en gång i livet

Svar på tråden Bröllopsnatt på hotell?