• mirtini86

Hur ska jag säga det utan att såra?

Det är sedan tidigare bestämt att min bästa vän men också svägerska ska fixa mitt hår och smink på bröllopsdagen. Men nu har jag ändrat mig och vill göra det på "riktigt" som jag alltid har tänkt tidigare. Nu är hon så inställd på detta och jag vet inte hur jag ska göra nu. Hur ska jag berätta för henne uran att hon blir ledsen/sårad. Vill inte att hon ska tycka mindre om mig men samtidigt har jag ändrat mig.

Snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Hur ska jag säga det utan att såra?
  • Saralainen

Förstår att det är en svår sits för dig..men samtidigt får du nog "bita i det sura äpplet" och försöka förklara för henne för det är ju faktiskt DIN dag och man måste stå sig själv närmast.
    Lycka till.

• Anettan73

Är hon din vän så ska du kunna säga det till henne och förklara varför. Erbjud henne att följa med när du gör provuppsättningar och provsminkningarna för du vill gärna ha hennes åsikt mm

• 2time

Det måste hon ju kunna ta. Det är en bruds priviligium att få ändra sig =)

• 4ever2

håller med om att du kan försöka att be om hennes åsikter så mycket som möjligt men säg att du tycker det är roligare om hon har tid att göra iordning sig själv för festen istället för att hjälpa dig.

Svar på tråden Hur ska jag säga det utan att såra?