• br2be
    Äldre 12 Oct 17:20
    95829 visningar
    20 svar
    20
    95829

    Vad kostar det att hyra en buss?

    Hej!
    Funderar på att hyra en buss och transportera våra gäster då vi gifter oss utanför stan. Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar??

  • Svar på tråden Vad kostar det att hyra en buss?
  • IMittE­sse
    Äldre 12 Oct 17:43
    #1

    Vi ska hyra bussar till ca 90 gäster då vigselplats och festlokal ligger 2 mil utanför stan där gästerna och vi kommer att bo! Jag kontaktade lokaltrafiken - Veolia transport - och frågade vad det skulle kosta tur/retur och fick ett pris på 2800 kr med moms för en buss för 60 pers + chaufför.

    Då vi kommer att behöva två (antingen två medelstora eller en stor och en mindre) räknar vi med att priset blir det dubbla ungefär, så högt räknat 6000 kr.

  • Silla6­9
    Äldre 12 Oct 17:44
    #2

    Ring dom små bolagen, dom är billigare.

  • br2be
    Äldre 12 Oct 18:26
    #3

    Tack, ska kolla med de mindre bolagen.

  • Tjolin­ti
    Äldre 12 Oct 18:44
    #4

    Jag bor i Malmö o vi ska ha gäster från helsingborg o jag fick bara svinhöga priser på buss :S usch, känns som jag kanske ska göra ett ryck o kolla lite igen, vill också gärna ha buss till mina långresande gäster.

  • Regina­14
    Äldre 25 Oct 22:04
    #5

    Hej,

    Är det någon som har namn på de mindre bussbolagen i Stockholm?

  • förvän­tansfu­llbrud
    Äldre 25 Oct 22:10
    #6

    Vi betalade 1900 inkl moms från djurgårn i stockholm till slussen. Det var en dubbeldäckare som tog upp till 78pers.

  • Pentan
    Äldre 26 Oct 17:11
    #7

    Hej vilket bolag använde ni?

    P.s vilka underbart fins bilder det var på er och eran dotter/näbb/släkting eller vem det nu var...!!!
    Ljuvlig var hon iallafall!


    förväntansfullbrud skrev 2008-10-25 22:10:24 följande:
    Vi betalade 1900 inkl moms från djurgårn i stockholm till slussen. Det var en dubbeldäckare som tog upp till 78pers.
  • Ingarö­08
    Äldre 25 Nov 16:41
    #8

    Vi åkte buss från Stan (Stockholm) till kyrkan(Ingarö) och sedan till Bullandö (middag) och sedan hem vid 02.30.
    Betalade ca 6500kr med Botkyrka buss. Jag hade ringt runt till alla bolag (kändes det som iallfall) och fått offert på runt 14000kr. Fick även 14000kr från botkyrka buss första gången jag ringde dem. Fick tipset av en annan tjej här på formumet som använt Botkyrka buss och fått bra pris så jag frågade dem om de kunde matcha...

  • älskar­livet
    Äldre 25 Nov 16:52
    #9

    Men du kan väl inte räkna att de från Helsingborg är långväga gäster? Det går ju tåg på 40 minuter dit..


    Tjolinti skrev 2008-10-12 18:44:01 följande:
    Jag bor i Malmö o vi ska ha gäster från helsingborg o jag fick bara svinhöga priser på buss :S usch, känns som jag kanske ska göra ett ryck o kolla lite igen, vill också gärna ha buss till mina långresande gäster.
  • celtic
    Äldre 25 Nov 18:36
    #10

    Vi har hyrt en buss i Östersund som ska ta gästerna från kyrkan till festlokalen. Den tar 49 pers och kostar 1700. Också ett mindre bussföretag.

  • russe
    Äldre 2 Dec 16:23
    #11

    Tips!
    Händelsebolaget AB i Malmö hyr ut en Dubbeldäckare
    från 60-talet (röd klassiker). Utrustad med kök och
    långbord mm. Vi hyrde den förra sommaren. Kontakta
    Lars på 070-325 20 23. Lycka till! //Rune

  • Toba
    Äldre 22 Dec 15:20
    #12

    Hej,

    Prova Ellénius Buss i Märsta, de har bra priser och framför allt så är de väldigt bra att ha och göra med och har fina bussar.

    Jag har haft dem både via vårt företag och mitt bröllop.

  • längel­evekär­leken
    Äldre 29 Dec 13:32
    #13

    Någon som har koll på bussuthyrning i Gbg???

  • Tjolin­ti
    Äldre 29 Dec 15:42
    #14
    älskarlivet skrev 2008-11-25 16:52:44 följande:
    Men du kan väl inte räkna att de från Helsingborg är långväga gäster? Det går ju tåg på 40 minuter dit..
    Ja men kyrkan är i Bunkeflostrand så det är ytterligare 30 minuter med Buss. Sen är middagen ute i Vellinge så de blir en massa klabb.
  • Curly redhea­d
    Äldre 30 Dec 15:45
    #15

    Bussuthyrning i Göteborg vet jag inte så mkt om men ska man vara i stan så går det att hyra gammaldags spårvagn genom Ringlinjen. Kostnaden beror på hur länge men vill hyra, vi har hyrt i ca 2,5h en 50-tals spårvagn och det kostar 3500:- och då får det plats ca 90 gäster, sittande.

  • längel­evekär­leken
    Äldre 30 Dec 16:23
    #16

    Curly redhead- Tog dem timpris eller var man tvungen att boka minst 2,5 timmar? Lät ju mysigt med gammalt stuk

  • 200907­25
    Äldre 2 Jan 11:06
    #17

    när jag va inne på deras hemsida, så hittade jag priser på 1 timma, så det går det också

  • Äldre 27 Jan 22:52
    #18

    Toppen med lite priser, och en gammal tråd också, Lite synd att inte tipsa om vilka bolag ni faktiskt fick ett bra pris med. kanske med en länk svaret? Hade varit toppen,:) 

  • Äldre 27 Jan 22:59
    #19

    www.partybussar.com/ Sthlm & Gbg

  • Plätti­s
    Äldre 28 Jan 10:15
    #20

    Tråden är från 2008, så de som skrivit tidigare har förhoppningsvis löst det för läääänge sedan. Dessutom är namnen svarta och oklickbara, så de är inte längre kvar på BT.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vad kostar det att hyra en buss?