Zipade typsnitt...
Hej!
Jag har hittat flera fina typsnitt jag skulle vilja använda till mina trycksaker, men är väl inget datageni, så jag förstår inte hur jag ska göra för att kunna öppna och använda dem??
Tack på förhand!
Hej!
Jag har hittat flera fina typsnitt jag skulle vilja använda till mina trycksaker, men är väl inget datageni, så jag förstår inte hur jag ska göra för att kunna öppna och använda dem??
Tack på förhand!
Gå in i kontrolpanelen.
Öppna mappen med typsnitt.
Öppna de zippade filerna (i ett annat windows explorer fönster)
(Du behöver WinRar el liknande för att kunnaöppna zippade filer. WinRar kan laddas ner från internet, det är abra att googla efter det, och det är inte virus)
Sen när du öppnat zip filen i Winrar drar du över typsnitts filerna från WinRar till typsnittsmappen i kontrolpanelen.
Hoppas det funkar.
Om det är .rar filer så måste du zippa upp dem och det gör du i winrar som du kan ladda ner på internet. Öppna filen med det programet, gör en ny mapp och dra över filen från winrar till den nya mapen. Efter det går du in i kontrollpanelen och öppnar mappen typsnitt. Dra över de uppzippade filerna till den mappen. Hoppas du kan utröna något, fråga om hjälp om du behöver mer. Svarar från min gb också.