• dahlan

Färg på förlovningsring

Kan killen och tjejen ha olika färg på förlovningsringen? Min kille vill nämligen ha en klassisk ring i rödguld medan jag är en riktig silvermänniska. Jag tror därför inte att jag kommer trivas riktigt i rödguld så jag funderar på att välja samma modell i vitguld. Kan man det? Jag är så rädd för att ångra mig längre fram. Min kille tycker dessutom det är tråkigt att inte ha samma, att det inte syns att vi hör ihop men jag känner själv att jag måste trivas med ringen.

Tacksam för råd...

• Svar på tråden Färg på förlovningsring
  • Gun

Absolut! Jag ångrar att jag inte stod på mig (påstridig säljkvinna) och valde annan guldfärg än min man).

Allvarligt talat, om ni står och håller varandra i handen på en fest, kan jag inte tänka mig att folk kollar på ringarna för att konstatera "de är nog inte förlovade, de har ju inte samma färg på ringarna". Oftast när man tycker att det "ska synas" att man är förlovad/gift, är ju dessutom den andra parten inte med..

• vårbrud2004

jag håller med dig, det är viktigt att trivas med ringen. Samtidigt som jag tyckerdet är roligt att ha samma färg som min fästman. Min fästman överraskade mig med sitt frieri, men vi hade talat om detta tidigare. Då vi kom fram till att jag tar samma som han på förlovningsringen och så tar jag det andra på vigselringen. Alltså blev det en rödguldsring till förlovning och så får det bli en vitguld till vigseln. För jag är lite både och... hoååas ni hittar en bra lösning.

• Emzas

Det finns ju ringar med både vitguld och rödguld i...

• fd Hemligt bröllop 7/12

Min pappa hade en kupad rödguldsring och mamma två platta vitguldsringar (varav en med sten) och jag har aldrig sett något konstigt med det.

Men det är ju bra om ni kan komma överens!

• Drutten

Vi valde helt olika ringar, min kantig i rött guld med princess slipade diamanter, hans har en rundad kant och är i borstad vitguld. När vi provade upptäckte vi att vi passade i olika ringar och då blev det så. Viktigast tycker jag är att man trivs i sin ring och att den känns rätt.

• Anonym

Jag har en ring i vitguld och min fästman har rött guld. De är precis likadana i övrigt, förutom att hans är lite bredare, så det ser ut som ett par. Det känns som om vi har gjort helt rätt: vi får både precis som vi själva ville, och ändå har vi gjort ett val som "par"!

• Puuu

Jag tycker det ska vara färg på ringen!
    Du kommer ångra dig om det inte är det!!

• Hestia

Tycker du skall välja en i vitguld! Så länge det är samma modell så syns det i alla fall att ni hör ihop! (Nu när jag tänker efter, så borde väl en massa förlovade par med släta rödguldsringar kunna byta partner sinsemellan? :D Nej, tror inte folk kollar så mycket på ringarna när de kollar vilka som hör ihop...)
    Det viktigaste är att du tycker om din ring!

Svar på tråden Färg på förlovningsring