• Humlanhubbe

Sjömansfruar!

Jag lever med en sjöman som jag älskar grymt mycket!Vi har 2 b arn tillsammans och har levt ihop i lite mer än 8 år nu och gifte oss i somras!!
    Han är borta på jobb 10v och sedan hemma 10v,något som kan vara både positivt och negativt..
    Är det kanske fler här som lever så?!Skulle vara kul att höra era livssituationer..

• Svar på tråden Sjömansfruar!
  • Wingtear

Jag har liknande men annorlunda situation fast jag kanske får vara här endå. Han pluggar långt bort så vi kan bara ses på helger (inte alla, dyrt att resa emellan) och håller på att försöka få första barnet Vi gifter oss på julafton, hans mamma är mest nervös av alla. Gissa om den som är hemma får ta det mesta av hennes nojjor *nickar flinande*

• Lavendelflickan

hej! min man har jobbat på roro båt. 2v jobb 2v hemma. sedan två år jobbar han på land. känns jätteskönt. Livet med smått var tungt men härligt.. nu har vi tonåringar och maken behövs mer än någonsin hemma.

• Humlanhubbe

Puffar för fler fruar

• Humlanhubbe

Va?Finns det inga fler här?!

• Humlanhubbe

Aahh ok..skönt att ha honom hemma!Min är på gång i land..men det gäller att hitta ett spännande jobb här oxå !Vi har småbarn o det lasset är många gånger tungt att bära solo,plus att HAN själv lider och saknar sina barn otroligt mkt.Frågan är ok det är värt det?!

Lavendelflickan skrev 2008-10-09 07:24:52 följande:
    hej! min man har jobbat på roro båt. 2v jobb 2v hemma. sedan två år jobbar han på land. känns jätteskönt. Livet med smått var tungt men härligt.. nu har vi tonåringar och maken behövs mer än någonsin hemma.
Svar på tråden Sjömansfruar!