• svartvitabruden

Hur ska man ställa borden?

Sitter och klurar lite, jag gillar inte tungor Egentligen men blir ju det frågan är om man ska ha 3 eller 4? Vi blir ca 60 pers. Vad skulle ni välja? Är buffe så folk måste kunna resa sig och röra sig och 4 kanske blir för tight.

• Svar på tråden Hur ska man ställa borden?
  • Snäckan4

Vi ska ha grupper med 8 personer per bord. Sen ställer vi två pallar framför mig och min m2b så att alla som vill kan komma och sätta sig framför oss och prata. Hoppas på att det blir ett jäkla spring där! :)

• svartvitabruden

Men använder ni fyrkantiga bort? Eller ja avlånga klassiska menar jag För det är sådana vi har i lokalen.

• Tx2

Vi funderar på att ha liknande som snäckan4. Avlånga bord som står för sig själva och ett eget litet bord för oss med lediga platser.

• Snäckan4

Ja, vi har ett vanligt avlångt honnörsbord där vi sitter tillsammans med föräldrar och ev mor- och farföräldrar. Sen sätter vi ihop två av de "vanliga" borden till 8 personer. De vanliga borden är ju oftast avlånga så sätter man ihop två stycker blir de oftast lika långa på alla sidorna dvs kvadratiska.

• svartvitabruden

Vad smart, undrar om det får plats bra i lokalen? Får ringa och fråga om man får provställa fram bord haha

• Snäckan4

I vår lokal är det faktiskt så att detta fungerar bra men tungor hade inte fått plats! Konstigt eller hur? Dock hade vi tänkt att göra så här redan från början.

• chamor

Vi valde 5 korta tungor istället för 3 långa som vi tänkte från början. Vi ville ha gästerna närmre oss

• lillP

vi kommer (förhoppnigsvis) vara 50pers och kommer att ha u-bord. Vi sitter själva vid honnörsbordet med en tom stol på varje sida om oss. Tungorna blir 12pers långa, alltså 24pers vid varje tunga. Det är en långsmal lokal så det skulle inte funka med fler tungor, plus att det skull se ganska fånigt ut eftersom honnörsbordet är så kort.

• Mia1972

Jag satt precis och försökte få ihop nån vettig bordsplacering.
    i blir 81 personer och vi vill bägga ha honörsbord .
    Hur hade DU placerat borden? Lokalen är stor men vi vill ju inte sitta 100 meter ifrån siste man vid bordet.Har ritat upp en skiss där honörsbordet är till 8 pers och sen 3 tungor med 12 pers på varje sida.
    Kommer det kännas för långt?

Alla förslag är välkomna!

Svar på tråden Hur ska man ställa borden?