• Silverscream

    Gifta sig på sommaren, vilken månad är då bäst?

    Sitter och funderar lite.

    Jag och samon har nästan bestämt när vi ska gifta oss.

    Och vi båda vill helst gifta oss på sommaren. Men vilken månad är egentligen bäst?
    Vilken månad är det störst chans till varmt, fint väder utan regn?
    Eller är det bara chansning som gäller?

    Det är juni, juli och augusti vi funderar på...

  • Svar på tråden Gifta sig på sommaren, vilken månad är då bäst?
  • Sebastiána

    Jag gillar slutet av maj bäst så jag skulle rösta på början av juni. Jag tycker ofta att det är fint då. Nu är ju vädret lite hur som helst, men historiskt tror jag att juli har varit den mest regniga månaden.

  • galaxen

    Vi har valt att gifta oss veckan före midsommar. Oftast är vädret dåligt under midsommarn men finare innan så vi hoppas på det nästa år också. Sen är ju grönskan så skir och fin den årstiden.

  • MulleNuh

    Slutet av maj/början på juni! Då är det nästan ALLTID fint väder. Och vädret i juli/augusti är ju väldigt osäkert.

  • Silverscream

    tack för era svar.

    Känner också att slutet på maj eller början på juni känns mest säkert.

    Får fortsätta fundera lite. Som tur är så är det ingen brådska än att bestämma datum.

  • Fenixx

    jag hade tyckt sensommaren i augusti.

    själva kommer vi ta första helgen i juli pga av saker ihop med vigseln som gör att vi fick ta det datumet. så hoppas innerligt på bra väder.

  • Ankan80

    Slutet av maj
    För varmt i juli-aug om vädergudarna vill!

  • Silverscream

    är väldigt sugen på början på augusti faktiskt. Finns ett datum där som är speciellt för oss redan.

    Om det regnar gör ju egentligen ingenting då vi mest kommer vara inomhus.

  • W2B Blom

    Vi resonerade så här:

    Maj - har det kanske inte blivit allt för sommrigt och grönt (vi bor dock i Norrland)
    Juni - händer det så mycket, allt från midsommar till semester
    Juli - Fyller många år (min far & min svärmor fyller jämt) och att många är bortresta pga av semester
    Augusti - Början av augusti känndes klockren för oss, för då brukar det oftast vara varmt och skönt plus att det är grönt ute i naturen för fotograferinges skull.

  • Silverscream

    Vi bor också i Norrland.

    Är, som sagt, väldigt sugen på början på augusti. Lutar åt att det blir så.

  • W2B Blom
    Silverscream skrev 2008-10-08 15:03:37 följande:
    Vi bor också i Norrland. Är, som sagt, väldigt sugen på början på augusti. Lutar åt att det blir så.
    Ok, grattis & lycka till med alla bröllopsplaner!
    Vilket datum hade ni tänkt er? *nyfiken* Vi tänkte den 8/8
Svar på tråden Gifta sig på sommaren, vilken månad är då bäst?