• ganesha

FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!

Vaknade i söndags med ont i halsen. Måndag likadant. På tisdagen slutade det inte göra ont i halsen alls och började känna något i kroppen. Idag verkar rösten ha försvunnit nästan helt, men det kanske kommer tillbaka. Är jättetät i näsan och hostar.

På lördag ska jag ju vara pigg, fräsch och glad. FUCK THAT; bruden åker hem och lägger sig under täcket klockan nio.

• Svar på tråden FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!
  • sockersmulan

oh nej, din stackare!! :( ät mkt vitaminer, försök att hålla dig inomhus så mkt som möjligt och använd nässpray (finns ju nån ny för både rinnäsa och nästäppa nu). brukar funka för mig iaf. :) honungsvatten är förresten äcklig men effektiv metod mot tappad röst.. hoppas du blir frisk till bröllopsdagen!

krya på dig!

• bollöga

stora krya på dig kramar! Skickar en massa god energi till dig!!!!

• Frukenob

Du borde kanske gå till doktorn, har du halsfluss så är du oftast symtonfri 3dagen och det blir ju poå lördag då. Lycka till! Berätta hurdet går

• ganesha

Har legat i sängen fram tills nu. Rösten är lite skrovlig, men den finns där. Har gjort en lång lista med saker som min sambo får ordna med, jag tänker sova fram tills jag står brud!

• agtiwi

Köp en påse askorbinsyra och rör ut 10 g i lite vatten och drick. Smakar allt annat än gott, men fungerar!

• MulleNuh

Köp allt du kan på hälskost. Försök att inte prata eller viska så mycket så du får din röst tillbaka. Och SOV så mycket du kan!

KRYA PÅ DIG!

• passionsblomman

1. Chi-san

2. Kan -jang

3. Mivitotal

Allt finns på hälsokosten. Bara att grogga allt du kan!
    Gurgla också m apotekets jopaxlösning.
    Där köper du också helrör m Berrocca. Seså! Skicka din älskling och släpp inte in honom förrän listan är komplett!!!

• Vi2iJuli

Jag var också SNORFÖRKYLD igår!
    Körde mammas dunderkur å nu är jag nästan helt frisk! :)

Den är JÄKLIGT äcklig, men den funkar.

Ett glas varm mjölk, pressa i 2 vitlöksklyftor och drick.
    Drick det du orkar, man behöver inte svepa allt.

Du SKA ha slutat lukta vitlök till på Lördag!

• Lady o Lufsen

Är du fortfarande täppt i näsan (och därmed har bomull i skallen, onda öron och ännu torrare hals) så kan jag mycket varmt rekomendera "Sinova" som finns på Apotek eller Hälsokost...gärna i kombination med nässpray.

Svar på tråden FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!