• hjärta­t mitt
    Äldre 6 Oct 23:24
    10374 visningar
    38 svar
    38
    10374

    Sundsvall.

    Fanns en tidigare tråd men den stängdes visst...

    Här startar en ny tråd där vi kan utbyta tips och idéer.

    Catering? Frisör? Kläder? Transport? Övernattning? Smink?

    mm, mm.

  • Svar på tråden Sundsvall.
  • non04
    Äldre 7 Oct 00:10
    #1

    Hej hallå!

    Jag är gärna med i den här tråden! Friade till sambon för snart en månad sedan, men vi kommer inte att gifta oss förrän 2010 då barnen är lite större och kan vara med på ett annat sätt. När är er stora dag?

  • Nocia
    Äldre 7 Oct 18:17
    #2

    Vi gifter oss 22/5-09 i njurunda, har dock inte bokat kyrkan än. De bokar visst inte så långt i förväg. Gästerna ska bo på Dingersjö värdshus och festen hålls på Värsta borg. Vi kommer att laga maten själva.

  • hjärta­t mitt
    Äldre 11 Oct 22:05
    #3

    Hej!

    Vi har heller inte bokat kyrka, man kan inte börja boka förrän i dec.... Lite stressande, tänk om någon vill boka samma datum (vi har i och för sig 2-3 alt men vill helst det ena)...

    Vi har också tänkt laga mat själva.

  • MrAndM­rsImpu­ls
    Äldre 13 Oct 01:11
    #4

    Hej!

    Vi kan ju också vara med här då...Vi gifter oss den 28/2-09.
    Kul med en tråd så vi kan utbyta idéer med varandra.

  • hjärta­t mitt
    Äldre 13 Oct 20:57
    #5

    Känner igen MrAndMrsImpuls och Nocia!!

    Har säkert frågat förut men: tips på frisör?
    bästa blomsterhandeln?

  • MrAndM­rsImpu­ls
    Äldre 14 Oct 09:26
    #6

    Jag har lite tips på allt möjligt, så det är bara att fråga.
    Själv ska jag nog fixa blommorna på Blomsterservice i gallerian IN. Håret ska jag fixa på Sax O Kam hos en tjej som heter Anna Kempe. Hon är jätte duktig, hon har klippt mig i ca 6år.
    Kan absolut rekomendera henne, hon gör jätte fina uppsättningar mm.

    Om det är nåt mer funderar på så är det bara att fråga.

    hjärtat mitt skrev 2008-10-13 20:57:32 följande:


    Känner igen MrAndMrsImpuls och Nocia!!Har säkert frågat förut men: tips på frisör? bästa blomsterhandeln?
  • Nocia
    Äldre 19 Oct 15:16
    #7

    Jag har ingen aning om frisör. Då jag bor i Njurunda känns det mest logiskt att hitta någon här. Vill bara ha stora lockar, ingen avancerad uppsättning så om inte min bästa vän eller svärmor kan, borde ju i princip vilken frisör som helst kunna fixa det. Vi gifter oss dock på en klämdag (kristi-himmels-helgen) och det är ju inte allt som är öppet då, men det ordnar sig.
    I nuläget ska jag inte ha någon brudbukett så det har jag inte tänkt på alls.

    Men vi har bokat Njurunda kyrka! Egentligen har de enbart begravningar på fredagar men gjorde ett undantag då jag hade så fin motivering. Motiveringen var så att ALL vår släkt är tillresande och då tyckte vi att det var så bra att ha tid både före och efter bröllopet till resa och hjälp. Snäll kyrkoherde som gick med på det!

  • hjärta­t mitt
    Äldre 19 Oct 22:07
    #8

    Vi skall också troligtvis ha bröllopet på en helg, midsommarafton... kanske ingen som har tid att fixa hår då. Får väl bli en kompi. Jag hade tänkt mig svinrygg eller liknande. Har några bilder (tror jag) i galleriet. Vi har bokat lokal, köpt ring (handpenning).

    Får inte boka kyrkan förrän i dec. Hoppas allt går i lås!

  • Peny
    Äldre 19 Oct 22:15
    #9

    Hej!
    Får jag också vara med här så blir jag glad!
    Vi ska gifta oss nästa sensommar/höst men har inte spikat något datum än. Vi ska inte gifta oss i kyrkan så vi har väl inte riktigt lika bråttom att boka. Vi tänkte istället gifta oss på någon fin plats och då helst utomhus. Tips för det mottages tacksamt! Klurar på Skeppshamn men vet inte riktigt...

    Ska passa på att smyga in till er och se vilka ni är

  • hjärta­t mitt
    Äldre 19 Oct 22:20
    #10

    SPIKARNA!! Om man skall ha något utomhus är det jättefint! Jag är Alnö-fan.

    Känner Du (Peny eller någon annan) till någon som lagar bra mat för catering?

Svar på tråden Sundsvall.