Vigsel i Luleå
Är det ngn som har bra tips på var man kan gifta sig i Luleå kommun. Inomhus, inte alltför stort, mysigt. Kyrka eller inte kyrka, spelar ingen roll.
Är det ngn som har bra tips på var man kan gifta sig i Luleå kommun. Inomhus, inte alltför stort, mysigt. Kyrka eller inte kyrka, spelar ingen roll.
Hej och hå!
*Vi ska ha vår fest på melderstein herrgård i råneå. Där har de även ett kapell man kan vigas i eller om man vill utomhus, supervackert!! Han som äger stället är dessutom väääldigt trevlig och tillmötesgående. (www.meldersteinherrgard.se)
*Kyrka skulle jag säga nedeluleå kyrka, den är klart vackrast men lite för stor och rätt välbokad så det blir korta vigslar...tyvärr. Men domkyrkan (där vi ska va) är ju väldigt tjusig den också....
*Vad finns mer? Rutviks bygdegård är det många som har festen på eller brändöns. Fast dem vet jag inte desto mer om. Rutvik är rätt stor och billig iaf så mkt vet jag.
*Sen finns ju lite mer orginellt ebbenjarka (www.ebbenjarka.se). Tycker den är supermysig som festlokal men i mitt fall lite liten....men helt klar kanonfin!!
*Man kan även ha festen i vackra salen på stadshotellet....väldigt elegant! (www.elite.se/hotell/lulea/stadshotellet/)
*Ute i skärgården finns det även jopikgården. Den vet jag heller inte så mkt om, men det är ju lite häftigt att åka ut dit med alla gästerna i en fin båt!?(www.jopik.nu/)
*Och påtal om båt man kan ju hyra BBB båten som ligger i norra hamnen....(www.bbb.mu/)
hmm det är nog allt jag kom på just nu.Hoppas någon funkar.
När ska bröllopet stå förresten?*nyfiken*
Midsommar hade vi tänkt..oj, det är så svårt att bestämma allt...
Litet-Stort
Många gäster- Få gäster
Fest på kvällen med kompisar- Fest helgen efter med kompisar
Stor kyrka - Liten kyrka
Gahhh
Det vi har bestämt oss för att fota oss utanför bryggeriet, där träffades vi första gången en sen lördagsnatt
Fint nick totte38, min son heter Totte
Jo det är mycket som surrar i huvudet. Vi har problem nu med hur tusan vi ska dels ha råd och möjlighet att arrangera en grillfest också i samband med bröllopet (för att förlänga det roliga liksom och för att få folk att lära känna varann lite innan själva bröllopsfesten.)
Så du har en son? Också sugen att skaffa barn men inte riktigt än...vill vara slank på bröllopsdan.
Är du/ni båda lulebor eller?