Vilken klänning för kurvig och kort tjej?
Är kort, väldigt kort, cirka 1.60. med kurvor. ganska smal midja. så vilken passar min kropp mest för att balansera ut kroppen?
Är kort, väldigt kort, cirka 1.60. med kurvor. ganska smal midja. så vilken passar min kropp mest för att balansera ut kroppen?
Jag har en liknande kroppsfigur som du beskriver (är dock 1,64 alltså inte så mycket längre heller).
Jag tänkte ha på mig en kortare klänning men insåg att jag nog passar bättre i en lång. Jag ska gå och prova lite klänningar är det tänkt innan jag bestämmer mig, men det lutar åt en axelbandslös med lite korsett liknande upptill och sedan vid från midjan och ner men inte för mycket.
Men jag tycker att du ska besöka olika butiker och prova för att få lite klarhet i vad som passar dig!
Jag är 1,62, väger 69kg, kurvig och glad och har valt en klänning som du kan se i mitt galleri. Väldigt smickrande för midja, byst och höfter! Ska ha skor med 5 cm klack till den....
De flesta kläningar är väldigt smickrande faktiskt Du måste nog ut och prova lite
Men typ en sjöjungfru klänning gör man ser bredare ut i höftpartiet. just mitt porblem område. vill gärna ha en mer enkel elegant och sexigt klänning som framhäver min smala midja och bröst.
På Lillsessan finns en guide till vilka klänningar som passar vilka figurer. Min figur är liknande och jag ska ha något som sitter tight över midja och mage och sen går ut vid höften för att dölja lår och rumpa. Inga sömmar i midjan eftersom mer tyg ger mer volym. Men ut och prova som chamor säger, det är ju kul! Lycka till!
Jo ska bli jätte kul bara såå himla långt till alla dessa butiker. Bor i lilla Olofsatröm i blekinge.. finns två i närheten
Jag tycker sjöjungfru klänningar passar till långa smala.
Jag har också en liknande figur. På mig har klänningar med riktigt markerad midja och A-linjeformad kjol suttit bäst. Gör stor skillnad vilken modell. Sjöjungfru har jag provat för skojs skull (man måste ju prova allt!)och det var inte snyggt på mig! Nej, markerad midja får det bli för min del! Lycka till!
puffar, vill veta vad just du hade på dig som är mullig...vad framhävde dian goda sidor