• W2B Blom

Sticka till Las Vegas istället?

All ära att planera bröllop, det är jättekul - men ibland känner vi att det bara skulle vara såååå skönt att slippa allting (vi har börjat med gästlistan *phu* Vilken pärs, vilka ska man bjuda & inte bjuda?) och bara sticka iväg till Las Vegas bara vi två!!!

Tänkte höra om det är fler blivanade brudpar som har fått samma tanke någon gång? Eller om det finns något brudpar som faktiskt har stuckit iväg på riktigt? Skulle vara lite kul att få lite råd & tips då!

I det stora hela känns det som att det blir billigare att resa utomlands och gifta sig, än ha ett bröllop i Sverige. (Låter kanske lite konstigt men då är bröllopsresan inräknad i det.)

Men och andra sidan kanske man kommer att ångra sig att man inte hade ett "vanligt" tradionellt bröllop med sina nära och kära...
    Hur går era tankar kring bröllop i Las Vegas?

• Svar på tråden Sticka till Las Vegas istället?
  • Fjosok

Håller med dig

Tror många tappar fokus på vad äktenskapet nog handlar om i allt bröllopsfluff. Kanske LV inte är lika romantikt men kan nog vara en bra start för ett gemensamt liv, likaväl som i en kyrka på hemmaplan.

• passionsblomman

Jag känner igen de tankarna alldeles till punkt och pricka...
    Vi har inte ens kunna bestämma oss för hur vi eg. ska göra än. Bara insikten om allt ordnande och alla pengar och val kan verkligen få mig att luta åt att : Nu gör vi det bara rakt av och alldeles själva så det iallafall blir av!!!

Fast roligt med fest och högtid....

• W2B Blom

Fjosok skrev 2008-10-05 16:02:42 följande:

Håller med digTror många tappar fokus på vad äktenskapet nog handlar om i allt bröllopsfluff. Kanske LV inte är lika romantikt men kan nog vara en bra start för ett gemensamt liv, likaväl som i en kyrka på hemmaplan.
    Ja, det är lätt hänt att man glömmer bort egentligen varför man gifter sig! Vi vill att det bara ska symbolisera vår kärlek och huvudsaken är att vi har varandra!! Men det är enkelt att allt vad som heter bröllop skenar iväg ibland...
  • W2B Blom
    passionsblomman skrev 2008-10-05 16:04:22 följande:
    Jag känner igen de tankarna alldeles till punkt och pricka...Vi har inte ens kunna bestämma oss för hur vi eg. ska göra än. Bara insikten om allt ordnande och alla pengar och val kan verkligen få mig att luta åt att : Nu gör vi det bara rakt av och alldeles själva så det iallafall blir av!!!Fast roligt med fest och högtid....
    Ha ha ha.... vad kul att det är fler som har tänkt samma sak ibland. Håller med att det är ju ändå roligt med fest & högtid också...
  • didis

Nu är visserligen halva anledningen för mig med bröllop att ha en stor fest för släkt o vänner. Men även jag känner ibland att det vore skönt att bara åka iväg och ordna det juridiska.

Eller ta pengarna och betala av på topplånet...

• Mlle M

Jag haller fullkomligt med!! Haller pa och planerar for ett brollop i Maj men kanner redan nu att jag nastan haller pa att ledsna pa alla planer...

Missforsta mig inte; jag vill verkligen att vi gifter oss men det ar sa mycket att fixa med och det kanns otroligt prestationsladdat. Kyrka, herrgard, band, dresscode ja, det finns ju en uppsjo av saker att ordna med. Till saken hor ocksa att vi kommer fran olika lander sa att det ar viktigt att alla far "sin" del av traditioner etc etc.

Jag tycker visserligen om att fixa och planera men tja, detta kanns snart som om det kraver professionell hjalp i form av en wedding-organiser. Usch, vad jag later otacksam, jag har dessutom ( till skillnad fran manga andra har jag forstatt) en blivande som faktiskt ar valdigt intresserad av alla olika moment sasom transporter, musik etc etc en god engagerad hjalp med andra ord som dessutom tenderar att saga priset spelar ingen roll sa tja...jag ar val otacksam och gnallig!!!

• Fjosok

Jag har ju en del med bröllop att göra, på hobbynivå och jag tycekr det planeras och fixas för mycket. Det har gått "way överstyr" i många fall för att uttrycka sig på ren svengelska.

att det kan kosta 30- 50 000 att gifta sig kan jag smälta, men dom som plöjer ner 100 000+ har jag svårt att förstå.

Dom pengarna kan ju, som ni säger, användas till några bra mer fruktsamma saker, egentligen

• Mlle M

Usch, ja, jag vill inte ens spekulera i vad summan av det hela kan hamna pa;egentligen ar det ju helt sjukt men tja, forhoppningsvis ar det ju bara en gang i livet men visst, kanns som om man tappar lite fotfastet, allt som har med brollop att gora tycks dessvarre bli dyrt...fasligt dyrt....

Egentligen skulle man ju hoppa over allt det pretatiosa och tja, aka incognito till Las Vegas eller Paris eller na't !!

Vi raknar med att ha ca 100 gaster i tva dagar pa herrgard med mat och dryck samt bat-transport fran kyrkan, fotograf,ja, det kommer inte bli nagon liten obetydlig nota fran det kalaset, nu skall vi visst ha fyrverkerier ocksa...........

suck........

Fjosok skrev 2008-10-05 17:23:33 följande:
    Jag har ju en del med bröllop att göra, på hobbynivå och jag tycekr det planeras och fixas för mycket. Det har gått "way överstyr" i många fall för att uttrycka sig på ren svengelska.att det kan kosta 30- 50 000 att gifta sig kan jag smälta, men dom som plöjer ner 100 000+ har jag svårt att förstå.Dom pengarna kan ju, som ni säger, användas till några bra mer fruktsamma saker, egentligen
Svar på tråden Sticka till Las Vegas istället?