• FruFA

Fotobok på nätet - TIPS?

Vi har redan en proffsig "Coffee table book" från fotografen som fotade oss på bröllopsdagen....

Men jag vill göra en fotobok med alla foton som gästerna och våran "vimmelfotograf" på bröllopsfesten tog också. Jag vill att den skall kännas proffsig, så inte de biligaste alternativen. Och gärna ngt ni själva beställt i från, så att det är bra kvalité.
    Finns sååå många alternativ - kom med tips !

• Svar på tråden Fotobok på nätet - TIPS?
  • Fjosok

Ett tips är jalbum och lite webbutrymme. Ni har mycket större chans att få det att funka då och det är busenkelt.

• Troll1
    Fjosok skrev 2008-10-05 12:46:23 följande:
    Ett tips är jalbum och lite webbutrymme. Ni har mycket större chans att få det att funka då och det är busenkelt.
    Vad är det? Nu blev jag nyfiken, är ute och letar jag med.
  • Fjosok

jalbum.net/

ladda ner, programmet fixar albumet och du laddar upp det där du vill ha det. PLuset är att du får lite mer kontroll över dina bilder. Minuset är att det är lite bökigare, men ack så mycket roligare

• Troll1

Ok, tack, det lät spännande! Jag är bara så orolig varje gång jag laddar ner program efte att min dator "kraschat"... Är det ok?

• chamor

Jag har gjort några fotoböcker och denna gång blir det hos nordisk fotobok mest för att de är de enda jag hittat med fotobok i 30x30 cm. Har även gjort i japanfoto och hos snapfish.

• Gotlandsbröllop 2009

Vi har gjort en inbunden fotobok en gång och gett bort i present. Den blev fin, mycket bättre än vi trott för bilderna hade inte så hög kvalitet från början. Vi beställde den från önskefoto. Jag tror att jag kommer att beställa därifrån på nytt om jag inte hittar något annat bättre tips här.

• chamor

Jo men dom var ju lite dyrare också.. Kommer nog bli 60 sidor så de svider lite mycket

• FruFA

Jag har börjat fixa med en fotobok från myphotobook nu, den kommer kosta cirka 900 kr, men det är helt ok pris med tanke på vad fotografens fotobok kostade, hihi.

Tack för alla tips!

• Fjosok

jaha, det är SÅDANNA böcker ... sorry

trodde det handlde om bildgallerier ala photobucket

sorry, my mistake

• Zozo

Jag använder mig av suveräna www.photoways.com men den är pa franska, sa det är kanske lite avigt. Resultatet är suveränt fint - fick just hem fotoboken jag gjorde för bröllopet.

• Troll1
    Zozo skrev 2008-10-06 17:14:05 följande:
    Jag använder mig av suveräna www.photoways.com men den är pa franska, sa det är kanske lite avigt. Resultatet är suveränt fint - fick just hem fotoboken jag gjorde för bröllopet.
    Finns den inte på annat språk?
  • Crisp

Jag gör mina fotoböcker hos Ifolor! Har alltid blivit nöjd. Just nu har de 20% rabatt också.
    www.ifolor.se/

• propp

Crisp skrev 2008-10-07 09:22:28 följande:

Jag gör mina fotoböcker hos Ifolor! Har alltid blivit nöjd. Just nu har de 20% rabatt också.www.ifolor.se/
    Kan man skriva mycket text i deras fotoböcker?
Svar på tråden Fotobok på nätet - TIPS?