• happyday

    kopparspiral

    hej jag har kopparspiral. finns det fler som har kunnat känna plastdelen påspiralen. ena dagen känner jag ej den, andra dagen kan jag känna plastdelen. sen satt trådarna till sidan. fler som haft det som jag. nu känner jag trängningar med

  • Svar på tråden kopparspiral
  • Zozo

    Känna plastdelen?? Hur da???

    Det enda jag nagonsin känt är tradarna om de är för langa.. och da är det bara att be gyn korta av dem nagot. Om tradarna sitter lite pa sidan spelar ingen roll annars.

  • MulleNuh

    Ohh här vill jag hänga kvar.. Jag ska göra en abort på torsdag och ska då samtidigt sätta i en kopparspiral för första gången! Är nervös för hur spiralen funkar!

  • Zozo

    För mig har det funkat superbra sedan första gangen jag satte in den (hade hemska problem med p-piller innan). Pa mig gjorde det inte speciellt ont och tog typ 10 sekunder. Pa andra gör det sa ont att man inte kan sätta in den. Ett tips är att ta en smärtstillande tablett (ngt kramplösande som man använder vid mens typ) innan och försöka slappna av sa gott man kan.

    För min del fick jag sedan tillbaka den rikliga och ganska smärtsamma mensen som jag haft innan p-pillrena, men inget värre. Just efter instättningen blödde jag i nagra dagar och hade lite som menskramper.

    En av gangerna när jag bytte blev tradarna lite langa sa att min make kände dem vid samlag och da bad jag bara gyn ta av dem lite.

    När vi ville försöka skaffa barn i november plockade jag ut spiralen och blev gravid i december

    Skulle det vara ngt annat sa fraga bara.

  • MulleNuh

    Jag kommer vara sövd så smärtan under insättningen känner jag nog inte!


    Zozo skrev 2008-10-04 21:51:03 följande:
    För mig har det funkat superbra sedan första gangen jag satte in den (hade hemska problem med p-piller innan). Pa mig gjorde det inte speciellt ont och tog typ 10 sekunder. Pa andra gör det sa ont att man inte kan sätta in den. Ett tips är att ta en smärtstillande tablett (ngt kramplösande som man använder vid mens typ) innan och försöka slappna av sa gott man kan.För min del fick jag sedan tillbaka den rikliga och ganska smärtsamma mensen som jag haft innan p-pillrena, men inget värre. Just efter instättningen blödde jag i nagra dagar och hade lite som menskramper.En av gangerna när jag bytte blev tradarna lite langa sa att min make kände dem vid samlag och da bad jag bara gyn ta av dem lite.När vi ville försöka skaffa barn i november plockade jag ut spiralen och blev gravid i december Skulle det vara ngt annat sa fraga bara.
  • happyday

    jag har ju kopparspiralen. min fråga var om det finns fler som, har känt sin kopparspiral med fingret.mer än trådarna

  • Zozo

    Kan du känna själva spiralen med fungret sitter den definitivt fel!!! Den delen ska sitta inne i livmodern och där kan du inte stoppa in nagra fingrar. Ga till gyn och fa det rättat.

  • dfk

    Nej du ska inte kunna känna spiralen, då sitter den på fel. Man kan känna trådarna bara.

  • happyday

    först kände jag ej spiralen alls. sen kunde jag känna plastdelen. sen har trådarna suttit åt sidan. pratade med en på kk igår, hon säger att jag borde ha ont om den sitter fel. tycker det är konstigt att jag har känt den. liksom min mens var annorlunda nu sist. o nu kanske fått urininfektion. fick tabletter mot det som inte hjälper. har ändå gått 3 dagar.

  • dfk

    Var envis och boka ändå in en tid för undersökning.
    Urinvägsinfektion kan vara besvärlig. Men drick lingondryck el.tranbärsjuice alt. ta tranbärskapslar även fast du har antibiotika. Drick mycket vatten, så det får sköljas igenom.
    Undvik sötsaker och klä dig varmt, unvik att sittta på bänkar utomhus.
    Det är bra att lämna ett prov igen efter behandling, om du inte känner dig bättre.

  • happyday

    jag dricker tranbärs nu. och jag har samma känsla. nu var jag o lämnade min pojke på dagis. o jag kände mig så kissig så det höll på att komma i byxan. men när jag gick på toa så kom det knappt något.

Svar på tråden kopparspiral