• MissMijah

Festprogram..

Det finns kanske fler sådana här trådar, men jagg ör en ny iaf

Jag sitter och skriver lite på vårt festprogram. Jag skulel vilja ha lite tips och idéer på vad man kan ha med. Visor, dikter etc.

Och så undrar jag i vilken ordning gästerna ska stå. Vi ska skriva lite om varje gäst.

Tack!

• Svar på tråden Festprogram..
  • Fru snart

Vi gör en brodsplacering med siffror i mitten av vårt häfte, sen har jag skrivit ett rim på varje gäst i den ordningen. Vi börjar med oss brud och brudgum och sedan resten av honnörsbordet, därefter om varje tunga. Vi kommer börja med mittentungan då vår toastmaster och 2 tärnor sitter där. Allt som allt har vi tre tungor.

• MissMijah

Okej, tack!

Är det dumt att ha brudtärnorna samt bestmen vid honörsbordet?

vi hade tänk att ja ..ja oss såklart..våra föräldrar samt bestmen och tärnor.

• jessielundh

jag presenterar gästerna lite kort bara, känns inte så viktigt då vi inte har så många gäster.

Sök på google på festprogram så hittar du olika tjejer som fixat i ordning , sen kollade jag här på bt på olika och fick ideer.

Lycka till !!

• Emblingen

Vi hade runda bord och gick ifrån traditioner så vi hade enbart tärnor, bestman och deras respektive vid vårt bord. Och så gjorde vi två familjebord med släktingar och resten "partybord" med blandat från våra umgängskretser.
    Ni gör precis som Ni vill! Strunta i traditioner om Ni inte vill ha ett traditionellt bröllop.

• 26maj2007

du kan se hur vi gjorde med vårt finns att ladda upp på vår hemsida och den hittar du i min presentation.

• Emblingen

Ohj nu skrev jag bara om placeringen och inte om festprogrammet.

Vi hade en välkomsttext som vi skrivit ihop. Där vi på ett fyndigt vis fick ihop lite information om kyrkan, festlokalen, oss och vår framtid. Och tack för att alla kom!
    Sen hade vi lite töntiga regler, meny för mat och dryck, presentation av alla samt placering (och i presentationen ömsom ljög vi ömsom talade vi sanning om alla). Vi hade lite barncitat (några få riktigt roliga), intervjuer med mig och min man som toastmadamen gjort (Mycket larviga frågor, EJ seriöst!)
    Ja det var 18 sidor totalt....

Mycket uppskattat och de som glömde dem har i efterhand frågat efter dem. Känns kul eftersom man la ner mycket jobb och 2500 kr på dem...

• MissMijah

tack alla. låter som bra tips.

• MissMijah

Vill hitta lite roliga visor och sånger. vet ni var man kan hitta det?

Svar på tråden Festprogram..