• memee

brudtärna/möhippa

hejsan
    jag kommer att vara brudtärna inom snar framtid, vilka är min självklara uppgifter och kan ni ge exempel på saker man kan göra på möhippan? bruden i fråga är väldigt blyg men vill ändå jävlas med henne utan att det blir jobbigt för henne..4
    bruden står mig väldigt nära.. tacksam för svar!
    ha det bra o lycka till

• Svar på tråden brudtärna/möhippa
  • chokladflingan

Lura henne på något sätt och kidnappa henne utan att skämma ut henne. Gör absolut inget pinsamt på stan om du tror hon kan ta illa vid sig. Om ni vill klä ut henne kanske ni kan klä ut er alihop, så att det inte blir lika pinsamt för henne, och sätt en slöja på henne så man vet vem bruden är.

Något jag skulle uppskatta på min möhippa vore mys och god mat, kanske en chokladprovning?

Om ni vill göra något lite pinsamt kanske det skulle passa med sex-party(du vet sånt med demonstrationer av leksaker). Då skämmer ni inte ut henne för någon hon inte känner, förutom demonstratören då...

Men utgå från något du tror hon skulle upskatta!

• LirreMagic

Om bruden står dig väldigt nära tycker jag inte att du ska ha som utgångspunkt att du vill jävlas med henne. Tänk bort alla typer av aktiviteter som innehåller sälja/köpa kyssar, klippa kalsonglappar etc. Sånt är bara vidrigt. Men kanske ni göra någon typ av utmaning i form av höghöjdsbana eller liknande på förmiddagen och sen ha eventuell chokladprovning, spa eller liknande på eftermiddagen. Min erfarenhet från möhippor är att hellre för få aktiviter än för många. Och tänk på att hålla igen på kostnaderna, då kan fler vara med på möhippan,
    Lycka till!

• passionsblomman

För många år sedan gifte sig en av mina "bästisar". Hon var livrädd för en pinsam möhippa och bad mig verkligen uppriktigt att inte utsätta henne för en sådan.

Jag tog henne på allvar, och istället bjöd jag och vår tredje väninna in henne på välkdens middag med mys och gamla minnen, tjejsnack och övernattning. Hon var så glad så hon hade tårar i ögonen, för det var precis vad hon helst hade önskat sig.

Det är viktigt att lyssna in vem det är man firar.

Håller fullständigt med om "hellre för lite än för mycket" också. Jag har fått avstå hippor ibland för att de blivit helt hysteriskt dyra och jag skulle aldrig vilja bli hippad från 7 snåret på morgonen och sedan i princip hela dygnet, som en del arrangerar.

Vad gillar hon att göra? Paddla kanot? Rida turridning? Köra äventyrsbana? Gå på Grönan och fem-kampa? Hitta någon grej hon gillar, överraska med något mys, käka ihop och umgås! Jag hade tyckt det var alldels lagom!

• memee

tack för era svar! har defenetivt fått fler ideér!

• Cecilia å Gil

Hur mycket tycker ni är lagom att lägga på en möhippa??

• LirreMagic

Ja det beror ju förstås lite på hur den ekonomiska situation ser ut för alla inblandande men max 500 kr per skalle tycker jag är ganska lagom

Svar på tråden brudtärna/möhippa