• VINTERBRUD 090214

Hur ska man göra?

Vi är i valet o kvalet om man ska ha fotografering eller inte.
    Vi kommer nog inte vilja ha en stor förstoring, men det kanske är kul att ha en 8 bilds serie?
    Är det dumt att skippa fotografering, kan man lite på att det knäpps bilder på en iaf, eller ska man gå o fota sig för o va på säkra sidan?
    Jag vill höra hur ni tänker kring detta

• Svar på tråden Hur ska man göra?
  • Morfrumatte

Vi valde att inte ha fotograf, men det kommer nog rekomenderas dig. Lita absolut inte att vänner/gästerna tar en massa bra foton kvällen ut. De är ju trots allt där för att fira er.

Vi bad min bror och min svägerska att fotografera gästerna då de kom in i kyrkan, oss i kyrkan och sedan oss efter vigseln. Vi bad dem även fota lite speciella tal och tex valsen eftersom de har bra utrustning och är duktiga.

Väljer ni att inte ha en proffs-fotograf rekomenderar jag er att prata med vissa gäster som ni vet är duktiga och kanske be dem ta lite extra bra & genomtänkta foton under kvällen.

Min bror och svägerska tog över 3000 foton tillslut och 99% blev kalas bra!

• pandis81

Vi kommer inte heller att anlita en proffisonell fotograf däremot så kommer min bror och min sambos morbror som båda är duktiga hobby fotografer att ta bilder på oss. Har bett min bror att ta kort på oss efter kyrkan tillsammans med brudfölje och liknande..

Tror inte vi ångrar oss. Lägger dom pengarna på något annat.

• Saggezza

Vi har också valt bort fotografen dock så har vi en vän till oss som ska ta foton istället. Litar helt på honom att vi kommer få jättevackra bilder!!

• pandis81

jag litar helt och fullt på min bror och mannens morbror också. Det är det som är så skönt.
    Att inte behöva känna något tvång för dom pengarna och hitta en som är ledig.

• Fenixx

vi skulle aldrig strunta i en riktig fotograf. all heder åt ens nära och kära, men är så lätt att något går fel eller att bilderna inte blir tillräckligt bra som man tänkt.

en proffsfotograf sköter sitt jobb och störs inte av det känslomässiga och har flera kameror och har ju ideér som kan hjälpa en osv.

är ju ens viktigaste minnessaker att ha sen..riktigt fina kort. så nää jag tycker absolut man ska ha det.

• Ankan80

Måste bara säga att fotografierna är väldigt viktiga.
    Det är ju dem och ringarna man har kvar efteråt.

Vi hade en proffsfotograf och 2 hobbyfotografer på vårt bröllop.
    Det som missades av en fångades av en annan.

Tittar nästan varje dag på våra foton

• Lavendelflickan

Ni kan ju välja att ha fotograf en timme för porträttfotografering. När bilderna väl är tagna kan ni ju senare bestämma vad ni vill göra med dem.

Det är inte alla brudpar som vill ha ett album, andra kanske absolut bara vill ha ett album.

Det viktigaste är att bilderna finns och att ni i lugn och ro några månader efter bröllopet kan besluta vad ni vill göra med bilderna.

Kostnaden för en fotograf (proffs) är cirka 2200 kr för en timmes porträttfotograferande på plats plus resa. Om ni väljer en lokal fotograf går det ofta att förhandla bort reskostnaden.

• Lavendelflickan

måste tillägga...

kostnaden 2200 kr är exkl. kopior och album, tackkort.

• valkyriana

Rekomenderar stark att ni har fotograf.
    Det är en markant skillnad på fotografens bilder och våra gästers. Det gäller även de bilderna på kyrktrappen.

Jag själv fick i uppdrag att fota lite extra på min brors bröllop för några år sedan. Och det är något jag känner lite ånger över att det inte blev så bra som jag ville. Ena kameran krånglade lite så massvis med bilder som jag tagit försvann.

• chamor

Skulle ALDRIG vilja skippa våra bilder... Är så roligt att titta på dem. Gör de VARJE dag

Svar på tråden Hur ska man göra?