• Kela2

Löshår i håruppsättning?

Går det att istället för att sätta i extensions sätta löshår i en håruppsättning så att håret blir längre? Jag har drygt axellångt och om man sätter upp halva håret går det kanske att fästa löshår?

Någon som har tips och allra helst bilder? Om ni förstår vad jag menar förstås...

• Svar på tråden Löshår i håruppsättning?
  • harthurs

Har bestallt mitt loshar idag.. sa pirrig!!
    Har tidigare haft extensions (de med vax som sitter i ca 5 manader) och ville helst ha det pa brollopet men har inte rad tyvarr..
    Sa hittade en sida pa internet med riktigt manskligt har, de ar clip-ons extensions. Langtar saaa tills jag far det!!

Jag tror det ar valdigt vanligt med loshar pa spec brollop. Manga salonger hyr ut/lanar ut sina loshar.

• chamor

Jag köpte på tradera för 300 kr som var 50-60 cm långt och sydde fast clip-ons på dem. Kan fortfarande stoppa i om jag vill :)

• bridesilly

Jag hade löshår på tränsar som min frisör satte in i mitt hår tillfälligt bara för brudfrisyren. Hon tuperade mitt eget och sydde sen i löshåret med nål och tråd. Jättesmidigt att ta bort sen, klipp loss trådarna och ha balsam i torrt hår och lossa. Klart

• Mrs Baom

Tänk på att ni köper äkta hår om ni ska locka det sedan, annars finns risk att det smälter..

• FruHamberg

Är det nån som har haft håret helt uppsatt och haft clips i? Funkar det?

• Aleta
    FruHamberg skrev 2008-09-29 09:26:48 följande:
    Är det nån som har haft håret helt uppsatt och haft clips i? Funkar det?
    Jag hade hela håret flätat i 11 flätor med en clip med löshår i varje. Bild finns i mitt galleri. De syntes inte alls.
  • FruHamberg

Skönt att höra, då satsar jag på såna!

• Kela2

Vad fina ni var i håret ni som har bilder i era gallerier!

Chamor, menar du att det är löshår du har på dina bröllopsbilder? Jättesnyggt! Så som jag menar, halvt uppsatt, men ändå utsläppt. Satte du i håret själv? Tillfälligt för dagen?

• Sundance

Jag har tänkt på en sak... Alla ni som gifte er med löshår i uppsättningen. Alltså, på bröllopsnatten när det var dax att krypa ner, kändes det inte lite osexigt att börja plocka bort hårtessarna? Det är ju en så speciell natt och man vill ju se tiptop ut så länge som möjligt kanske... Men man kan väl inte gärna somna med dem heller, eller? Hur gjorde ni? Måste ta evgiheter att plocka ur allt också. Hann han inte somna =)?

• harthurs

Jag laste att man KAN sova med clips-on.. men tror ju inte det ar sa bra i langden.. men kanske EN natt

• Aleta
    Sundance skrev 2008-09-30 00:12:44 följande:
    Jag har tänkt på en sak... Alla ni som gifte er med löshår i uppsättningen. Alltså, på bröllopsnatten när det var dax att krypa ner, kändes det inte lite osexigt att börja plocka bort hårtessarna? Det är ju en så speciell natt och man vill ju se tiptop ut så länge som möjligt kanske... Men man kan väl inte gärna somna med dem heller, eller? Hur gjorde ni? Måste ta evgiheter att plocka ur allt också. Hann han inte somna =)?
    Jag somnade med hela min uppsättning och var lika fin dagen därpå!
    Så med flätor och clips så funkar det.
Svar på tråden Löshår i håruppsättning?