• LCDS

Möhippa igår!!!

Jaha, då ska man fösöka skriva ner allt om världens bästa möhippa :)

08.45 ringde det på dörren.. Jag var där uppe i badrummet så L öppnade, han kallade ner mig och sa att det var till mig.. Utanför dörren hittade jag ett rosa paket, och när jag tittade ut såg jag en kompis som tog foto och sen sprang i väg.

I paketet hittade jag en tiara och en silverstav där det stod "Bride to be"

och ett brev..

I brevet stog det vad jag skulle ta på mig, och packa med mig.. Röda underkläder skulle jag ha.. jeans, jympadojor, bekväm tröja och jacka, eftersom att vi skulle vara ute en del.

I väskan skulle jag packa träningskläder, handduk, ficklampa, smink, partajkläder, kondom..
    9.15 skulle jag placera mig utanför dörren och bli hämtad av mannen i mina drömmar..

Usch, vad nervös jag blev... sprang mest runt och yrade.. Min sambo fixade kaffe och macka till mg.. men jag fick inte ner något.. en tugga var det enda jag kunde trycka ner.. :P

Sen hämtades jag av en väldigt tystlåten clown.. :P

Fick ett kuvert med pengar och ett brev.. Blev avsläppt i Svedala på en busshållplats.. Hoppade på bussen 9.45.. och vid nästa hållplats hoppade 2 av mina tärnor på.. sen kom det några tjejer vid varje hållplats :)

Jag fick en liten champagneflaska runt halsen.. Skålade och hälsade varje tjej välkommen :)

Vi hoppade av vid stadsbiblioteket.. gick in i Kungsparken.. Det var underbart väder, solen sken och det var riktigt varmt ute. Vi satt oss i gräset och hade picknick..Jättegoda baguetter.

Fick en lapp med utmaningar.. Tjänade pengar på varje uppdrag jag utförde..
    * Skaffa 10 st tvättlappar från kalsonger
    * Öva bröllopsvalsen med en okänd person
    * Ta reda på vad "jag älskar dig" heter på 10 olika språk
    * Få äktenskapsråd från 5 personer med rullator
    * Sjung Främling för 3 okända människor
    * Sjung en kärlekslåt tillsammans med en man
    * Gå en sväng med någons hund
    * Utmana någon att springa 50 meter
    *Skaffa något blått, gammalt, fått, nytt, lånat..

Ja, det var nog alla..

Jag fixade ihop 9 lappar från kalsingar.. Frågade massor me killar, men antingen så hade de inga kalsonger på sig, eller så hade de redan klippt bort lappen.

När vi gick på gågatan så var det någon som såg Timbuktu, så jag sprang fram och frågade honom.. Han tittade i sina kalsonger, men hans lapp var fastsydd runt om.. så jag hade varit tvungen att sprätta för att få av den.. :P

Dansade vals med en man i parken.. (som enligt hans fru inte hade dansat på 25 år, eller vad det var)
    Sjöng Främling för 2 män på en parkbänk :P
    Gick med 2 hundar..
    Lyckades efter mycket letande, få fram 5 äktenskapsråd från personer med rullator.
    "Jag älskar dig" på 10 språk fick jag fram..

När vi gick från parken så kom det två poliser på hästar.. De stannade.. Självklart ska bruden få rida, sa den ena polisen.. :S

Så jag fick ställa mig på en parkbänk och klättra upp på den stoooora hästen.. Läskigt, men skitkul! Gick en sväng i parken sen sjöng jag Främling för poliserna och hästarna .. hihi

Gick hem till en av tjejerna och där väntade en fotograf.. och vardagsrummet var omgjort till en studio.. Blev fotad i olika outfits... hmm.. nja.. de va ju inte mycket kläder jag fick ha på mig direkt.. men.. accessoarer.. hihi.. Riktigt riktigt kul.. jag trivdes framför kameran och släppte loss ordentligt.. gick med på allt.. hmm.. till och med det där fotot med grädden, hahaha..

Någon sprang och köpte kaffe på Espresso house, och det var underbart att få där mitt i allt stök.. :)

När vi var färdiga med fotograferingen så gick vi ut på stan igen.. Jag fixade lite uppdrag.. Sen gick vi och dansade Bollywood.. Jäklar vad kul det var!! haha.. vi blev riktigt grymma till slut. En rolig koregrafi fick vi lära oss.. som började med att några dansade på ett led... sen delade de på sig.. och två tjejer bar fram mig, och släppte av mig längst fram.. Jag fick dansa solo litegrann, sen dansade vi vidare.

Efter dansen var vi trötta och varma.. Vissa åkte hem och duschade och några stannade kvar och duschade där.. Fanns bara en dusch, så det tog lite tid, men vi hade trevligt .. Snacks och dricka :)

Sen gick vi till Mosaik och åt jättegod mat. Jättetrevlig. Lyckades klämma ner lite dessert me.. Halloncheesecake.. mmmm..

Några gick hem efter middagen, och resten gick hem till en av tjejerna och festade vidare..

Blev uppskrivna på gästlistan till ett Etage, så dit gick vi sen.. Min syster hängde på (jättekul tyckte jag!) .. men hon har inte riktigt åldern inne.. Hmm.. 25års gräns.. Så vi satt tiaran på hennes huvud och hoppades att de inte skulle kolla leg.. (jag hade heller inget leg me mig..)

Vi kom in! :) Dansade och hade skoj. Jag och min sambos syster skulle sjunga en Whitney Houston-låt på karaoke.. men tyvärr (tack o lov!) funkade inte den låten så det blev "Himlen runt hörnet" i stället..

Dansade lite till, sen åkte vi hem... trötta... riktigt trötta.. :)

Tack alla tjejerna som gjorde min möhippa till världens bästa!!

Vill ni se bilder så har jag några på min blogg
    jagmigminmitt.blogg.se/

• Svar på tråden Möhippa igår!!!
  • Snoris

Låter verkligen som en kanondag! grattis!

• aikidoaasa

Tihihi... låter helt underbart!

• Lajsan

Åhhh va kul, vill göra om min dag

• Bröllopsredo

D där va verkligen en Riktig möhippa, hoppas man har lika roliga vänner som du när det gäller!

• LCDS

Det var en heeeeelt underbar dag!!
    Känner glädje i hela kroppen när jag tänker på den :)

• Bäste vän

Ja du verkade ha riktigt nice!!!!!!! Vilken stor häst hmm..

• Pidis

Fan vad kul
    Fick lite bra tips och ideer inför mina planer av en möhippa

Lycka till

• LCDS

Va kul att den kunde inspirera dig lite :)

Pidis skrev 2008-10-23 11:01:40 följande:
    Fan vad kulFick lite bra tips och ideer inför mina planer av en möhippaLycka till
Svar på tråden Möhippa igår!!!