• Karro

Blommor i håret

Jag ska fixa mitt hår själv och har ett par funderingar som ni kanske kan hjälpa mig att reda ut.
    Jag ska göra små inbakade flätor i luggen som går bakåt, halvvägs på huvudet ska jag fästa flätorna med blåklint och sedan ha håret utsläppt.
    Hur ska jag få fast blommorna?
    En tjej som jobbar lite som frisör sa att blåklint inte håller sig bra och att jag måste köpa tygblommor till håret. Har hon rätt? När jag beställde buketten (ska vara blåklint där också) sa floristen att blåklint håller sig bra. Vet inte vad jag ska tro, men äkta blommor är ju roligast. Någon som kan ge mig råd?

• Svar på tråden Blommor i håret
  • Vici

Vår frisör sa att vi skulle köpa ljusmanchetter och ta blommorna från dom pga att levande blommor ser vissna ut efter en kort stund. Jag var på ett bröllop nyligen där bruden hade levande blommor och jag håller med om att dom vissnar väldigt snabbt.

• Gift Anna

Jag hade levande blomsterknoppar i håret på min makes studentbal.De höll sig vackra hela kvällen.
    Floristen i blomsterbutiken som jag köpte dem ,"preparerade"blommorna med ett medel som gör att de håller länge utan vatten,viktigt är dock att man sätter blommorna i vatten direkt efter att inhandlat dom.

• cgl

Jag tror att floristen vet hur blommorna håller så lyssna på henne. Blommor i håret brukar funka bra. Hårsprayen konserverar lite också.

• Karro

Tack, då vet jag hur det ligger till med hållbarhet och så ungefär. Vet någon hur jag får fast blommorna i håret?

• Kram Tomaten

Är det lång tid tills ni ska gifta er?? Köp nån blåklint och se hur länge den håller. Hoppas du kommer på nåt bra sätt! Lycka till.

Svar på tråden Blommor i håret