• harthu­rs
    Äldre 27 Sep 06:06
    4678 visningar
    3 svar
    3
    4678

    Gift i Sverige med utlandsk make, vigselbevis pa tva sprak?

    Nar ni gifte er hemma i Sverige, kunde ni fa tva vigselbevis, ett pa svenska och ett pa engelska?

  • Svar på tråden Gift i Sverige med utlandsk make, vigselbevis pa tva sprak?
  • harthu­rs
    Äldre 28 Sep 00:55
    #1

    *puuuuuuff*

  • Äldre 28 Sep 09:46
    #2

    Vilket vigselbevis menar du?

    Dels får man ofta ett vackert av kyrkan med bilde ro bibelspårk. Det har ingen juridisk betydelse.

    Utdrag från Skatteverket där det bekräftas att man är gift med en viss person (heter familjebevis tror jag - det finns ju en lång rad olika varianter på personbevis) kan man däremot få direkt på engelska.

    Om man ska registrera vigseln utomlands och de inte godkänner det pappret direkt så kan man behöva översätta och legalisera handlingen. Men det beror helt på vad man behöver det till.

  • harthu­rs
    Äldre 28 Sep 10:30
    #3

    Jag vet faktiskt inte vad jag menar..
    Men vi kommer resa tillbaka till Canada veckan efter vi gift oss och eftersom jag ar lite orolig over att de inte ska slappa in mig igen sa tankte jag att det vore smidigt att kunna visa vart vigselbevis..

    Var prast sa att nar skatteverket val registrerar att jag ar gift (vilket kommer ta tid...) sa kan vi bestalla ett pa engelska..

    Jag haller just nu pa med min "immigration application" och nar vi ar gifta sa vill de ha bevis pa det..

    Tack for ditt svar!!

Svar på tråden Gift i Sverige med utlandsk make, vigselbevis pa tva sprak?