• Maliinka

Egna barn på bröllop - placering?

Hej!
    Vi sitter som bäst och klurar på bordsplaceringen. Vi har barn med, och några av dem är runt 2-4 år. Gästerna kan ju få välja om de vill ha sitt lilla barn brevid sig under middagen, eller om de vill ha barnet vid ett "barnbord". Men vi funderar mycket på var vi ska placera vår egen då 2,5-åring. Vid honnörsbordet eller vid ett barnbord? Han är så liten så han kommer inte att kunna sitta där själv utan uppsyn, men min mamma har lovat att vara lite barnvakt åt honom under kvällen... Nåväl... Honnörsbordet eller inte? Hur har ni gjort? Tacksam för många svar!

• Svar på tråden Egna barn på bröllop - placering?
  • W2B Blom

Jag har varit på bröllop där brudparets barn satt vid barnbordet. Inget konstigt med det, då barn oftast har roligast att sitta med andra kids.
    Men ni gör självklart det som känns bäst för er.

• annape84

Hej
    Jag skulle sätta barnen vid ett barnbord.. fixa upp med lite leksaker, papper och pennor, böcker osv. Är det många barn skulle ni ju kunna "anställa" en barnvakt för kvällen. Så alla mammor och pappor får festa lite de oxå =)
    Lycka till

• stinakina

Vi hade vår son vid honnörsbordet...bredvid min dotter (sonen är 1½, dottern 19 ) sen hade mormor och morfar koll på junior!

det var sen tre barn till med på festen...en flicka på 2 som satt mellan sina föräldrar, sen ett par pojkar på 2 och 5 som satt emellan sina... vi menade att om en förälder behövde röra på sig fanns ju den andra kvar, och på sin andra sida hade de ju en bordskavaljer/dam att snacka med..så det blev kanonbra!

barnbord funkar nog bara om de är lite större, typ sex år och uppåt....annars blir det nog rätt stimmigt och kanske en massa spring...

vi hade förresten en påse till varje barn, med block och kritor, lite godis, några leksaker och annat smått och gott...väldigt uppskattat...barnen höll sig sysselsatt med detta då det blev en ganska lång middag...

• Maliinka

Ja, ett barnbord med papper och pyssel är nog ingen dum idé! Har också funderat på det där med barnvakt, men det känns dumt att fråga någon man känner att vara med som barnvakt bara... Och att ta någon man inte känner känns ju inte bra heller... Men kanske att man kan fråga någon av de andra som har barn, om de känner någon som skulle kunna tänka sig att vara barnvakt?

• Maliinka

En påse till varje barn var en bra idé, den kanske vi lånar

Ja, jag känner själv att han är för liten för att sitta still vid ett barnbord... Det är också därför som vi funderar på att ha honom vid honnörsbordet, brevid min mamma... I en barnstol där så kan han inte springa iväg så lätt Plus att mamma kan leka tåg med maten hans och sådana saker, som roar honom

• annape84

Det finns säker någon 16 åring i bekantskapskretsen som gör det för en femhundring =)

Svar på tråden Egna barn på bröllop - placering?