Paris - kärlekens huvudstad?
Det borde ju vara rätt så romantiskt med en bröllopsreseweekend till Paris i slutet av maj - har inte hittat så många trådar om det dock. Är det någon som har några paristips?
Det borde ju vara rätt så romantiskt med en bröllopsreseweekend till Paris i slutet av maj - har inte hittat så många trådar om det dock. Är det någon som har några paristips?
Jag har tyvärr inga tips direkt, men tycker absolut att ni ska åka! Jag var där när jag bodde i London, tog tåget dit, och det var så härligt! Fullt med romance Ta en båttur med litechampange, strosa runt på alla mysiga gator, gör lite sightseeing och drick härliga drinkar. Shoppingen är inte dålig heller. Det beror helt på vad du letar efter, men jag hade en toppenweekend där!
Absolut! Det är SÅÅÅÅÅÅ romantiskt med Paris!
Jag vet ett jättebra nyrenoverathotell som dessutom är i bra pris och ligger precis där det finns massa restaurangen + Notre Dame.
Glömde säga att, vi var där på en weekendresa i somras i augusti, min m2b friade där.
Så vi drömmer att åka till Rom på bröllopsresa. Skulle vara ganska passande.
Tack - vad heter hotellet? Rom är väldigt romantiskt också. Jag har mest varit där på tjänsteresa så det är ju inte riktigt samma sak men området Trastevere är väldigt mysigt. Det är också bra att läsa på innan så ni hittar trevliga ställen för det finns en del turistfällor.
Ok, kanonbra för tipsen!
Hotellet vi var på heter Monc Blanc
www.france-hotel-guide.com/h75005montblanc.htm
Tyvärr så suger deras hemsida och att bilderna på hotellet ser skunkit ut, men nu är det TOTALT renoverat. Ända nckdelen är att rummen är små - men vi tyckte att det inte gjorde något, då vi bara sov, älskade och duschade där.
Men läget är perfekt, det finns ett direkt tåg (RER) från flygplatsen (Vi åkte till & från flygplatsen Charles de Gaulle) och Metrostationen finns bara några meter ifrån.
Hotellet ligger vi latinkvarter och här hittar ni massa restauranger och Notre Dame och vi gick till Louvren (tog ca 30 min) Men med hjälp av Metros eller båtarna på floden Seine tar er tex er till Eiffeltornet.
Är det något mer du undrar över eller om du vill att jag ska skicka bilder från Paris, så säg bara till.
Har du något bra hotell att rekommendera i Rom? Gärna centralt och i bra pris.
Paris är en underbar stad! Som gjord för romantik.
Ät picknickkorg i luxemburgträdgården, strosa på broarna och i alla olika stadsdelar. Åk en kvällstur med middag på seine, gå på Moulin Rouge, hyr ett hotellrum med egen vacker fransk balkong där ni kan sitta och skåla på kvällarna och se ut över staden.
Men det kostar att vara i Paris, jag betalade 500kr tor med ryanair men mina fem dagar där spenderade jag nog 12 000kr utan att ha shoppat speciellt mycket egentligen.
Tack för alla tipsen. När det gäller hotell i Rom så har jag bara bott på Hotel l'Inglaterra som ligger vid spanska trappan mitt bland designbutikerna. Det är ett tjusigt gammalt hotell och jag förstod varför när jag kollade vad det kostade. Är svindyrt tyvärr - har inte råd att bo där privat men det är ett trevligt område som har tunnelbana precis i närheten - det är ju smidigt. Kolla på den här länken det finns massor av hotell att välja på. www.hotels-rome.com/Suburb/City+Centre__3A+Spanish+Steps
Paris är underbart!
Har varit där en gång med genom jobbet. Då bodde jag här:
www.hoteleiffelseineparis.com/
Hotellet är litet men rent och snyggt. Ligger alldeles vid Eiffel tornet, RER samt tunnelbana.
Hann med lite sightseeing också. Jag blev väldigt positivt överraskad. Skulle gärna spenderat mer tid. Alla caféer, och restauranger .. alla gamla byggnader ... Längtar tillbaka ...