• chamor

Fujicolor

Har beställt ifrån Fujicolor ibland och tyckt det verkar ok. Nu ska vi beställa en stor canvas från bröllopet och undrar om någon har erfarenhet av det eller som vet hur "kvaliteten" är på fujicolors grejer generellt.. För jag har ingen sån koll De är ju en hel del billigare än andra så man blir ju misstänksam på kvaliteten..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 14:00
    Menade fujidirekt så klart ..

• Svar på tråden Fujicolor
  • Sebastiána

De kanske tar in pengarna på annat och har detta med canvas som marknadsföringsgrej. Kvaliteten behöver inte vara sämre. Har ingen egen erfarenhet dock.

• chamor

Beställde förstoringar därifrån till väggen i a4 format och det var ok utom min presentationsbild som var mörk. Ska skicka in den på nytt så vanliga kort är ok för priset tycker jag.. Men en canvas kostar ju LITE mer så man vill ju att de blir bra!

• DanKat

Jag har inte beställt något annat än vanliga fotoframkallningar från dom, men jag är jättenöjd! Testade först att framkalla på ett annat ställe (också via internet), men sen när jag fick bilderna från Fujidirekt ångrade jag verkligen att jag framkallat på det andra stället först!! SÅN skillnad!!! (Iofs, om jag inte hade beställt från det dåliga stället också så hade jag ju inte märkt vilken otrolig skillnad det var mellan leverantörerna.)

• Carmilla79

Jag är oftast ett stort fan av bilder på Fujipapper. Tycker färgerna blir mer "klatschiga" än på Kodakpapper. Men det är ju min personliga åsikt. Jag beställde en hög kort från Fujidirekt någon gång när man kunde beställa 50st för endast portokostnaden och kände mig inte alls nöjd. Eller tja...bilderna var väl ok men tyckte papperet var så himla tunnt och sladdrigt jämfört med vad jag är van från en Fujibutik. Så jag skulle personligen inte våga beställa en canvas därifrån. Har testat en canvas (liten) på Crimson och gillade den skarpt.

• 081103 1

Fujicolor kunde inte ta emot min bildfil som var över 20 mb stor. Skulle nämligen framkalla till 50 x 75 cm. Det fick bli Crimson istället, och jag är hur nöjd som helst med kvalitén.
    Blir bilderna för mörka/ljusa är det oftast er skärm som inte är kalibrerad.

• Meiia

Bra tråd! Jag ska beställa bilder idag men jag hade verkligen ingen aning om var jag skulle beställa från. Visste bara att bilderna måste ju bli bra på framkallningen, det är ju trots allt bröllopsbilderna! Viktigt

• chamor

Vi beställde hos Expert i slutändan. Lite dyrare men slipper frakten och det är TVÅ dagars leveranstid så på tisdag får vi våran

Svar på tråden Fujicolor