• Vi2iJuli

    Håller ni alltid sams?

    Ja, som frågan lyder; håller ni alltid sams?

    Anledningen till att jag undrar är att min kära mor inte tycker det "inte är någon bra idè att man gifter sig om man tjafsar hela tiden och inte kan hålla sams".

    Förlåt, men jag tror knappats vi är det enda paret i världen som tjafsar!
    Vi har haft det upp å ner sen dag 1, detta har hållt på i snart 5 år och vi är fortfarande tillsammans!
    Min mamma och pappa bråkade nästintill aldrig.. har aldrig som barn hört dom göra det och jag tror faktiskt på min mamma när hon säger att dom var mer sams än osams.
    Vi har inte några låååånga tjafs.
    Eller, innan sonen kom kunde vi ha det.. men nu blir vi sams på 5 minuter. :)
    Jag tycker det är BRA at kunna prata, säga vad man tycker är felm, släppa ut lite ånga... och den där känslan när man sen blir sams... den är rätt bra!

    Vad tror ni?
    Är det nån idè alls å gifta sig om det är lite passion, turbulens och jävlar anamma i ett förhållande?

  • Svar på tråden Håller ni alltid sams?
  • adnil77

    Herregud det är väl fullt normalt att bråka. Man måste väl få släppa ut sina känslor. Vi har både stora bråka och småtjafs hela tiden och det håller ändå. Mina föräldrar är likadana och dom har varit gifta i 31 år. För att inte tala om mina morföräldrar. Dom var gifta i över 50 år tills morfar dog för några veckor sedan.

  • aikidoaasa

    Det är bra om man kan prata med varandra och faktiskt bli lite arga på varandra någon gång då och då... annars är det risk att man bara går runt och inte vågar visa sina riktiga känslor. Det är i sådana fall som det tillslut kan gå riktigt illa till.

    Men sedan finns det ett fåtal som kommer så bra överrens att de aldrig behöver bli arga på varandra. De är riktigt lyckliga. Det låter som om dina föräldrar hör till de lyckliga få.

  • tonårsmorsa

    Om diskussionerna leder till turbulens i förhållandet är det nog tyvärr inte särskilt hälsosamt, särskilt inte om det finns barn med i bilden. Motsatsen - att bli tjurig och tiga är inte heller särskilt konstruktivt. Så det bästa är väl när man kan diskutera sina olika åsikter lugnt och sansat, och också våga stanna vid att man inte alltid tycker lika.

  • Tjolinti

    Hahhaaha vi tjafar varje dag. Jaghar en väldigt stark personlighet o jag e en kan själv o vet allt person o min kära sambo tycker om o retas så blir det en del tjafs. helt normalt vill jag tycka :)

  • JPerlestam

    Vi tjafsar också varje dag, vi är väldigt lika men ändå väldigt olika. Men samma grundvärderingar har vi iaf och det är väl det viktigaste. Vi är inget pluttinutt par men älskar varandra oerhört mycket ändå och vet var vi har varandra. Kan tycka att det är förlösande att tjafsa, vi går inte och drar på vad vi vill ha sagt om vi tycker olika utan säger det direkt. Och vi är RIKTIGT lyckliga ändå det vill jag lova!!

  • Krystal

    vi har varit tillsammans i fem år nu och vi har aldrig haft ett gräl. Vi har väl haft disutioner nån gång där vi inte direkt har varit överens om , men aldrig ett "gräl", typ gap och skrik, hård ord, smäll i dörrar...

  • Vill nu

    Vi tjafsar rätt ofta... Slutar ofta med att jag blir arg och skriker, men sen är det över på 2 min. Båda jag och sambon är väldigt envisa, och har båda ett hett temperament, så det går som inte att undvika. Men mestadels är vi ju sams, och vi har nog bara haft ett eller två riktigt stora bråk!

    Tror att det är bättre att utrycka sin irritation när man stör sig på något, än att trycka undan den (dock finns det säkert bättre sätt än mina att göra det på! ), för jag tror att det är då det ligger länge under ytan och puttrar som det blir riktigt stort när det tränger sig ut!

  • gotlandsulrika

    Gud nej! jag flyger i taket minst en gång om dagen om vi har en lugn dag. Men vi har blivit bättre på att försöka förstå varandra och förklara varför man gör som man gör.

    Jag hade ett förhållande en gång i tiden (som varade i 5 år) då vi inte grälade en endaste gång på alla år och det var faktiskt ganska trist. Man behöver ventilera sina negativa känslor oxå!

  • foaLoKe

    Vi har bråkat kanske en gång under 5 år tillsammans. Vi pratar dock ganska mycket med varandra, men utan gräl.

  • Vi2iJuli

    Taaack!

    Känns som aTt folk löser problem på olika sätt.

    Vi är också båda av det envisa slaget och med heta temperament.

    Som nån sa, är det en lugn så flyger man i taket.

    Jaja, antar att det går att gifta sig iaf!
    Jag menar, skulle man vantrivas med alla bråk å tjafs så skulle man ju inte hålla ihop så länge som man gjort.. inte sant?

Svar på tråden Håller ni alltid sams?