• ElinPierre

Riktigt uselt idag..

Att tvivla men ändå vara säker.. På en och samma gång.. Är det bara jag???

Att emellanåt vilja slänga förlovningsringen åt fanders för att i nästa sekund fundera på hur vi ska göra vårt bröllop till vår dag..!?

Snälla, säg att jag inte är ensam..

• Svar på tråden Riktigt uselt idag..
  • Paeonia

Oj, det låter inget vidare

Bor ni tillsammans? Vad är det som känns jobbigt?

Kram

• Elide

Jodå sånna dagar kommer lite då och då för mig med.
    Men inners inne så älskar jag min m2b. Men de kan också gå en på nerverna. Men man får tänka att de kanske känner likadant ibland om oss.

• JPerlestam

Jodå, så känner jag också ibland. Klart att man kan bli tokig på den man lever ihop med men man älskar ju personen ändå =)Inget konstigt med det... =)

• Vi2iJuli

Du är inte ensam. :)
    Fick en släng av det idag... kan det REDAN vara kalla fötter?
    Nää!! Eller!?

• love4life

Jag instämmer fullt med föregående talare! Vårt förhållande har varit lite "heaven and hell" från dag 1. Jag är oerhört temperamentsfull, och det vi blir oense om är framförallt värderingsbitarna i förhållandet. Och när min M2B inte förstår hur viktigt vissa saker är för mig kan jag drabbas av "Det-här-kommer-aldrig-fungera-livet-ut"...men så pratar man ut, kompromissar, accepterar och kommer varandra närmare. Min personliga åsikt är att det bådar gott för framtiden att man ifrågasätter varandra emellanåt, vilket gör att man aktivt väljer varandra oftare, och därmed också inser vilka delar man behöver arbeta på i förhållandet. Om man inte lyfter olikheterna och de bekymmer de kan skapa så är det förmodligen större risk att det inte kommer fungera på sikt; olikheter finns ju alltid det gäller bara att hitta en gyllene medelväg!

• ElinPierre

Ja, vi bor tillsammans sedan 6-7 år tillbaka.. Igår kändes allt, allt jobbigt, han förstår sig inte på mig, offrar inget för mig, visar aldrig att han älskar mig, blir arg och irriterad fast jag försöker och försöker..

Dessa saker går upp och ner hela tiden.. Jag vet att det inte bara är hans fel men eftersom jag vet att jag hela tiden gör mitt bästa är det svårt att se mina egna fläckar...

Sen vet jag också att mycket är hjärnspöken eftersom jag vill att allt ska vara så perfekt. Då är det lättare att överdramatisera allt...

Paeonia skrev 2008-09-19 23:43:09 följande:
    Oj, det låter inget vidare Bor ni tillsammans? Vad är det som känns jobbigt?Kram
  • ElinPierre

Otroligt skönt att höra att jag inte är ensam.. Så här i planeringstider har jag känt att det nästan är tabu att prata om. .Eller att ens tycka så...

Otroligt otroligt skönt som sagt!
    Tack!

• Vill nu

Har inte alla det så??! Trodde jag iaf! Här finns också såna dagar!

• 090208

Sadar kanner vi nog bada ibland. Men vi vill inte ge upp an.

• dfk

Annika jag tror inte att du får göra så mycket reklam på trådarna som du gör.

Svar på tråden Riktigt uselt idag..