• alltidvi

Pris för fotograf

Hur stor del av er budget lägger ni på era bilder?
    Vi försöker få ner kostnaderna så mycket som möjligt så även om vi inte lägger så jättemycket pengar på en fotograf så tar det en stor del av "kakan" (10%). Är detta rimligt? Nästan alla pengar kommer annars att gå till festen...

• Svar på tråden Pris för fotograf
  • Flamingo80

Anlita en riktig proffs fotograf. Snåla inte med pengar för det. Dagen kommer aldrig tillbaka och få ni dåliga bilder så är det kört.

• skille

Vi betaler 7500 for fotograf en hel dag

• Stardusty

Vi betalar 8900 kr för 2,5 timmes fotografering, jag vet det är mkt pengar men då har vi ändå kollat runt på felra fotografers portfolier och ingen har varit lika bra som "vår" fotograf! Precis som flamingo80 säger, de här bilderna är nåt man har hela livet och dagen kommer aldrig tillbaka. Det är den enda gången iaf i mitt liv som jag kommer lägga pengar på fotografering också

• alltidvi
    Flamingo80 skrev 2008-09-18 14:01:13 följande:
    Anlita en riktig proffs fotograf. Snåla inte med pengar för det. Dagen kommer aldrig tillbaka och få ni dåliga bilder så är det kört.
    Vilka fina foton!
  • Wella Viva

Tack så mycket! Vi är så fantastiskt nöjda med våra bilder!

alltidvi skrev 2008-09-18 14:18:10 följande:
    Vilka fina foton!
  • chamor

Våra kort är ganska slätstrukna men man kan få till det ganska fint i photoshop också om man är villig att prova lite. Var inte så nöjd med mina bilder men nu har jag jobbat med dem lite (De är inte färdiga än utan hastverk) finns i mitt galleri. Jag är lite mer nöjd med dem iaf..

• alltidvi
    chamor skrev 2008-09-19 13:05:27 följande:
    Våra kort är ganska slätstrukna men man kan få till det ganska fint i photoshop också om man är villig att prova lite. Var inte så nöjd med mina bilder men nu har jag jobbat med dem lite (De är inte färdiga än utan hastverk) finns i mitt galleri. Jag är lite mer nöjd med dem iaf..
    Det är lite det jag vill undvika... Det vore roligt att få fina bilder på en gång...

Vill puffa upp frågan om pris för fotografen - hur mkt har ni lagt? Procent alt "verklig kostnad"??
  • Paeonia

Vi hade tur och fick tag på en amatörfotograf som fotat på bröllop förr Vi är jättenöjda med bilderna och vi betalade 3000 för över 200 bilder (var visst 400 st från början men han sållade bort hälften).

• Henriks älskling

Vi har anlitat en jätteduktig, begåvad amatör. Skulle inte vilja lägga över 10 000 kr på foton, hur snygga de än är. Man vänjer sig till slut vid dem/"tröttnar" på dem efter att ha sett dem otaliga gånger. Skulle aldrig lägga mer än runt max 8000 kr. Men nu har jag haft tur som hittat vår fotograf. Vi kommer få en heldag för under 3000.

• ElinPierre

Vår fotograf tar 7 500 kr för en heldag! Tyckte det var ett okej pris eftersom de andra jag tittat på varierade mellan 25000-49000.. Sanslöst och hutlöst kan jag tycka! Men de som har råd och verkligen vill satsa på foton ska ju vara glada iof..

Min fotograf är i alla fall jätteduktig tycker jag ( kolla in hennes bilder www.helenahenriksson.com ) och vi får en skiva med alla bilder som vi får använda hur vi vill, vilket inte heller verkar vara så vanligt... Det verkar som om man får välja ut ett litet antal bilder som man sedan kan änväda.. Är det så?

Svar på tråden Pris för fotograf