• zeddy

Vilken storlek på papper?

Halloj!
    Jag och min m2b ska till dtorstan för att inhandla allt till inbjudningarna i helgen. Inbjudan ska öppnas med två flärpar.. :) hihi om ni förstår, jag ska försöka hitta en bild och lägga i galleriet.
    Problemet är att jag inte har en aning om vad man ska ha för storlek på pappret?

Någon som har koll på detta och äve bra pysselbutiker i Stockholm city?

Tackar tackar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-18 12:44
    Nu har jag lagt in en bild i galleriet på typen av kort vi vill ha :)
    Oj, vad jag stavade dåligt i första inlägget :)

• Svar på tråden Vilken storlek på papper?
  • alltidvi

Det beror ju på hur stora kort ni vill ha. Om ni vill skriva mycket text i inbjudan bör ni nog vika ett A4 om det inte ska stå så mkt räcker det med A5 (halvt A4).

• misskungsholmen

Här kommer tips på bra pysselbutiker:
    Matton: mattonbutiken.se/kontakta_oss/ obs stängt på söndagar!
    Kreatima: kreatima.se/contact.htm
    Panduro: pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&KLNR=1006600 klassiker!

Kolla även den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m571397.html

Vi köpte våra på Matton, kanonnöjda och bra service, kom dit när de stängde (hade inte koll på deras sommaröppet, men fick handla ändå, plus att de har massor av extra grejer, vi var även på Kreatima där de också har fint papper, dock inte lika stort urbud kände vi.. Men det är ju gångavstånd mellan affärerna så ni hinner ju gå och kolla lite innan ni bestämmer er.

Extra fördel är ju om ni väljer en affär som har webshop så att ni slipper åka till Sthlm igen om ni inte bor här, då kan ni ju beställa hem till övriga trycksaker..

Lycka till hoppas att det blir snyggt!

• Stardusty

Vi vek ett stort ark, lite större än A4 (nån cm extra) på mitten så det blev ett kort som man "öppnar" och när man öppnade kortet hade vi skrivit texten innaför på ett papper i A5-format. Allt köpte vi på Panduro, det stora arket var grått med reliefer på, jättefint! Sen hade vi ett band runt allting och stämplade med röda rosor

• Stardusty

Oj, skrev lite fel, det stora arket användes till två kort, så det blev alltså A6-storlek på textpappret inuti om du förstår :-S

• zeddy

Jättetack för svaren! Jag ska kolla runt, det blir nog Kreatima o Panduro som vi shoppar på.
    Sedan så verkar det lättast att använda hel A4..

Tackar tackar!!

• TEB08

Mitt tips ar att valja en storlek som gar ner i vanliga kuvert storlekar. Om man maste skaffa speciella kuvert eller gora egna sa blir det genast mycket svarare (och dyrare!)...

Svar på tråden Vilken storlek på papper?