• nni

Konstig fråga, men när ska vi gifta oss?!

Nu har vi tittat ut det mesta, klänning, lokal, vigselplats, gästlista, dekorationer. Med mera.
    Enda stora problemet ÄR när vi ska gifta oss.
    Varit inne på 18 April väldigt länge (e vår 6 årsdag). O våren tycker vi om.
    Men nu vill vi vigas utomhus vid havet el i tält vid behov.
    Så har tänkt vidare på 20 Juni. Är en varmare månad då jag fyller 25 o vi har tänkt då på midsommardagen. Så den månaden känns osså speciell för oss.
    Har ni ngt råd?
    Hur tänkte ni?

Ska boka lokalen imorgon el senast på måndag så måste veta säkert. Än så länge e den ledig båda dagar...!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-19 11:08
    Så nu e det bokat! Blir junibröllop! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-19 11:09
    27:e, helgen efter midsommar
    :)

• Svar på tråden Konstig fråga, men när ska vi gifta oss?!
  • nni

Ingen med råd? E utomhusbröllop för kallt i april? hmm...
    O tror ni det e för många strandbesökare i juni?
    ...

• mysan31

jag och min sambo ska gifta oss den 20 juni på midsommardagen...

• nni

mysan31; Tack för svaret. Det enda jag e lite orolig för e att vi ska bjuda endast vuxna o inga barn. Eftersom vi vill ha ett mindre bröllop o inte kan bjuda alla dessa kusiner.
    Men man splittrar väl inte på familjerna på just midsommardagen? Man firar ju midsommar på midsommarafton...

Sen så får man ju osså hoppas att folk inte firar midsommaraftonen för hårt...!

• carbin

Skulle nog välja 20 juni. Borde vara säkrare med lite värme då. Om ni vill vigas utomhus tänkte jag. Det är ju väldigt fint då, lummigt och mycket blommor. Svälv blir det den 11 juli. Men jag tyckte det var jätte svårt att bestämma datum. Man vill ju gärna beställa fint väder då med!!!

• nni

carbin; Tack för rådet. Det e som du säger, man vill ju helst ha fint väder när man nu gifter sig, o den turen kan inte finnas på allas sida.
    Bra datum ni ska ha. (fyller år då). :)

• Stardusty

Hmm jag skulle faktiskt valt er 6-årsdag, just för att midsommar precis som du säger redan är en högtid och för att man ju firar den med hela familjer oftast... Vi valde ett datum då det inte är några andra högtider i närheten just för att vi inte ville krocka med ngt annat "roligt" om du förstår vad jag menar. Sen är det roligt just med er 6-årsdag tänkte jag, min kompis gifter sig på sin 4-årsdag och jag tycker det är superromantiskt!

• galaxen

Vi ska gifta oss helgen före midsommar. Då brukar det också vara fint och späd o skir grönska. Midsommar kan vara svårt att få tid. En typisk bröllopshelg. Likaså vid pingst. Också fint men svårare att få tid eftersom det också är en typisk bröllopshelg.

• nni

Stardusty; Ja visst e det romantiskt att gifta sig på själva dagen!
    Men midsommardagen, då firar väl inte de flesta? eller.
    Vi lutar oss nog mest till den dagen nu eftersom vi ser mest fördelar, varmare, mer grönska, mer sparande. O 2 firanden samma helg nästa år e ju speciellt(midsommar afton + dagen).
    O så kan man ha lite midsommartema med massor med blommor. :)

galaxen; Det med grönskan håller jag med om, juli e ju en grönskande månad.
    Jo men vår lokal e ledig då osså. :)

• BlendaSigne

brukar det inte "alltid" vara dåligt väder på midsommar men ofta väldigt fint innan. när de vart dåligt väder denna midsommar så pratade de om det på nån radio el nåt - att det händer nåt i vädret då som gör att de kommer fronter som krockar etc etc etc just precis till midsommar o därav är det dåligt väder då ofta. (man tycker ju annars att de borde vara fint nån gång på midsommar om statistiken får tala sitt).

Jag skulle om de var sommar/vår bröllop satsa på tidigare i slutet av maj el juni. Varför inte bara ta en dag som passar i tiden - typ sista helgen i maj el nåt - el känner du att du måste ha en "anledning" till att välja dagen?...

I april kan de ju vara lite kallt - de e ju oerhört osäkert då, men om man vill ha det då så kan man ju bara planera därefter med backup-planer för om de e dåligt väder etc. "de finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" som de så käckt prentade i en när man var liten

• nni

BlendaSigne; Tack för svaret!
    Jo men nu e ju midsommardagen tidig nästa år. 20:e. Så man får ju hoppas. Regn kan man inte styra över. Men förhoppningsvis o med en stor sannolikhet så e det varmare i juni än i april.
    Sen så har vi som sagt tält till vigseln i värsta fall.

Men vi ska både vara i lokal o utanför på utegården. O då ska det gärna va varmt till längre fram på kvällen.
    Därför e det så att en varmare månad styr.
    Ang om speciell dag, ja. Det e viktigt för mig att förknippa vår bröllopsdag till en dag/månad som redan e speciell. Löjligt kanske. Men e så omständig. Hehe.
    Beslutsångest e det dock inget kul. Får räcka mellan 2 datum.

• nni

Låter som att det bir juni ändå. Från min sida :)
    tack alla!

Svar på tråden Konstig fråga, men när ska vi gifta oss?!