• zsandora

Grekland, var?

Oki nu har vi kommit på att det blir en resa för oss redan nästa år v 29 lr 30.
    Vi ska dra iväg till Grekland hela familjen, två vuxna å en 4½ åring.

Snälla snälla e de nån med resvana därifrån som kan komma med tips vart man ska åka???

• Svar på tråden Grekland, var?
  • Det stora Blå

Almirida eller Georgioupoli eller Makrigialos på Kreta, Rhodos, den Grekiska delen av Cypern (Fig tree bay), Alcudia på Mallorca, Side i Turkiet, Tunisien . . . .

Men, som sagt Grekland var det ju . . . ön Naxos, Thassos, . . . you name it . . .

• cintan

Jag tänker tipsa dig om Skiathos. Jag var där med mina döttrar och det är perfekt om man ska ta med sig barn. Lugnt, barnvänligt och otroligt mysigt. Hoppas ni får en bra resa

• Ankan80

Vi har precis kommit hem från Parga, som ligger på västra fastlandet.
    Jättemysigt, avslappnande resmål med ökänsla!
    Inte så mycket disco och hålligång dock om man nu är ute efter det!

• Det stora Blå

*zsandora*

Mina förslag var med tanke på barnet 4½ år . . .

Många orter och resmål i Grekland är branta med backar och många trappor d.v.s funkar inte så bra med barnvagn.
    Ofta saknas även trottoarer, eller är trasiga, och på vissa ställen kan trafiken vara väldigt intensiv.

Barn gillar ju pool, och långgrunt vatten utan strömmar, med mjuk sand att leka i, och inte klapperstensstränder.

För övrigt är ju hela medelhavsområdet "barnvänligt" med tanke på de människor som bor där.

Italien är särskilt barnvänligt med tanke på glassen, pizzan, tivolin och ballonger

• zsandora

Tack alla för era svar. Ska sätta mig ner med alla kataloger å kolla in era tips.
    Va ja missa att skriva e att vi e ett sällskap på 7 pers, å öveiga har bestämt Grekland, sen fick vi ge tre förslag som skulle passa oss då det e bara vi som har barn, de e min mor å moster mm som ska med.

Det stora blå, ja får läsa noga om res orten vi ska till för att undvika det som inte e så bra

Vi alla e ju ute efter att njuta av värme å avkoppling

• Det stora Blå

*zsandora*

Om tyngdpunkten ligger på bröllopsresa (ni har ju flera barnvakter), så är romantiska resmål i Grekland t ex : Santorini, Mykonos, Skiathos, Parga, Rhodos, Amorgos.

Svar på tråden Grekland, var?